| کد خبر: 165734 |

◄ ضرورت ایجاد خانه تشکل‌ها از زبان رییس اتاق بازرگانی تهران

طبق قانون بهبود فضای کسب‌وکار، اتاق بازرگانی موظف شده که در جهت ساماندهی و توانمندسازی تشکل‌های اقتصادی فعالیت کند. بنابراین، اولین اقدام اتاق بازرگانی ایجاد فضایی به نام اتاق تشکل‌ها است که هم بتواند مکان مناسبی برای تبادل آرا باشد و هم سالن‌های جلسات متعددی داشته باشد و تشکل‌های اقتصادی از جمله شرکت‌هایی که اعضای کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی هستند نیز بتواند با یکدیگر هم‌فکری داشته باشند.

تین نیوز

تشکل‌های صنفی به‌عنوان نهادهای میانجی در جامعه مدنی و به نمایندگی از آنها، در کنار دولت و خارج از تسلط دولت فعالیت می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز، این تشکل‌ها با کاربری اقتصادی، برای دولت یک عامل فشار در جهت تدوین قوانین اقتصادی می‌توانند باشند که دولت با در نظر گرفتن نقطه نظرات این نهادها از روش‌های اصلاحی و نظرات مختلف مطلع شده و از اتخاذ تصمیمات عجولانه سیاسی که بر اقتصاد کشور می‌تواند تاثیرگذار باشد نیز جلوگیری می‌شود. تشکل‌های اقتصادی وظایفی دارند که در صورت نظام‌مند شدن، بهتر می‌توانند صدای خود را به گوش دولت‌ها برسانند.

مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران در راستای وظایف تشکل‌های صنفی در حوزه اقتصادی- به‌ویژه در حوزه حمل‌ونقل- به خبرنگار ما گفت: طبق قانون بهبود فضای کسب‌وکار، اتاق بازرگانی موظف شده که در جهت ساماندهی و توانمندسازی تشکل‌های اقتصادی فعالیت کند. بنابراین، اولین اقدام اتاق بازرگانی ایجاد فضایی به نام اتاق تشکل‌ها است که هم بتواند مکان مناسبی برای تبادل آرا باشد و هم سالن‌های جلسات متعددی داشته باشد و تشکل‌های اقتصادی از جمله شرکت‌هایی که اعضای کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی هستند نیز بتواند با یکدیگر هم‌فکری داشته باشند.

خوانساری اضافه کرد: از طرف دیگر این اقدام در راستای هدفمندسازی اقدامات اتاق بازرگانی و در جهت حمایت از تشکل‌های اقتصادی است که در زمینه مسائل حمل‌ونقلی، موجب توسعه و ارتقای جایگاه حوزه حمل‌ونقل کشور در منطقه و جهان می‌شود چراکه پایش و بازبینی قوانین حمل‌ونقلی که ذات بسیار پویایی دارند تنها از این طریق ممکن می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران همچنین ادامه داد: این اقدام که در جهت افزایش نفوذ تشکل‌های صنفی دراقتصاد کشور است، خود، آثاری دارد که نفوذ تشکل‌های صنفی حمل‌ونقلی در تصمیم‌سازی برای این حوزه مهم اقتصادی، افزایش سودآوری و رونق‌بخشی به این بخش اقتصادی و بهره‌وری هرچه بهتر از منافع از جمله آنها است.

مسعود خوانساری داشتن یک استراتژی هدفمند در حوزه حمل‌ونقل را در بهبود وضعیت آموزش اعضا، تدوین استراتژی‌ها و آسیب‌شناسی مسائل خود تشکل‌های اقتصادی موثر دانست و اذعان داشت که در قانون بر ایجاد یک استراتژی و چارچوب فکری مشخص با تشکیل خانه تشکل‌های اتاق بازرگانی تاکید شده که نظام‌مند شدن آنها به این طریق در درازمدت می‌تواند در افزایش سرعت بازرگانی همه حوزه‌های حمل‌ونقلی موثر باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.