| کد خبر: 165714 |

توسط شهر فرودگاهی امام انجام می‌شود:

◄ سرمایه‌گذاری 250 میلیاردتومانی در زیرساخت‌های منطقه ویژه فرودگاه امام

اگر می‌خواهیم در خصوص توسعه‌ای صحبت کنیم بایستی مبتنی بر صنعت هوانوردی باشد و نبایست در منطقه آزاد شهر فرودگاهی صنایعی که هیچ ارتباطی با صنعت هوائی ندارد داشته باشیم.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی از سرمایه‌گذاری 250 میلیاردتومانی در زیرساخت ‌های منطقه ویژه اقتصادی توسط شرکت شهر فرودگاهی خبر داد و گفت: محوریت اصلی در توسعه منطقه آزاد و ویژه اقتصادی «لجستیک» خواهد بود.

شهرام آدم نژاد در نشست خبری سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد و ویژه اقتصادی که صبح امروز برگزار شد، عنوان کرد: پهنه لجستیک و تولید شهر فرودگاهی امام براساس مصوبات بالا دستی و برنامه 5 ساله توسعه شهر فرودگاهی چهت تبدیل شهر فرودگاهی امام به قطب اول بار در منطقه، با هدف توسعه زیرساخت‌های تولید، واردات، ایجاد ارزش افزوده، صادرات و ترانزیت کالا در دست طراحی و پیاده‌سازی است.

وی افزود: بر اساس این چشم‌انداز ما بایستی به خوبی متوجه می‌شدیم که قرار است در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام چه کارهایی می‌خواهیم انجام بدهیم.

آدم نژاد با تاکید بر این‌که هسته اصلی شهر فرودگاهی، فرودگاه امام‌ است، افزود: قرار است ترمینال‌های دیگری تحت عنوان سلام و ایرانشهر به این فرودگاه اضافه شود. اگر می‌خواهیم در خصوص توسعه‌ای صحبت کنیم بایستی مبتنی بر توسعه صنعت هوانوردی هم باشد.

مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی به جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد امام اشاره کرد و گفت: وجود مدل‌های حمل‌ونقل چندوچهی، مزایای ذاتی موجود در قوانین مناطق آزاد و ویژه، برنامه‌ریزی‌های انجام شده در خصوص توسعه و در نظر گرفتن پهنه‌های مختلف با کاربری‌هایی که اتصال به زنجیره تامین جهانی و ایجاد ارتباط بین بازار داخلی و خارجی را تسهیل می‌کند، از جمله جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام است.

این مقام مسئول در شهر فرودگاهی امام به موقعیت جغرافیایی این منطقه که در مرکز جمعیت 30 میلیونی و نزدیک‌ترین منطقه آزاد کشور به پایتخت اشاره کرد و گفت: فراخوان سرمایه‌گذاری در فاز پیشران منطقه آزاد تا پایان بهار 97 انجام خواهد گرفت که برج دفاتر اداری وتجاری، مرکز فنآوری‌های برتر، مرکز صنایع خلاق، فرهنگی هنری و انبارهای لجستیک در این فاز قرار دارد.

آدم‌نژاد با تاکید بر این‌که، هدف اصلی ما در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام‌ بهبود رونق اقتصادی کشور است، گفت: فراهم کردن فرودگاه ایمن، امن و کارآمد، ارائه خدمات عالی به مشتریان و افزایش مزایای اقتصادی برای منطقه از جمله ماموریت‌های ما است.

وی با بیان این‌که شهر فرودگاهی امام‌خمینی به یک مرکز حمل‌ونقل هوایی و یک موتور اقتصادی برای تهران، کشور و منطقه از طریق تسهیل حمل‌ونقل هوایی و خدمات مربوطه تبدیل شده است، گفت: شهر فرودگاهی به عنوان یک پلت فرم حمل‌ونقل ترکیبی و لجستیک عمل کرده و به پشتیبانی برای فرودگاه بدیل شده است.

آدم‌نژاد به فاز اول توسعه فرودگاه و شهر فرودگاهی در پنج سال آینده اشاره کرد و گفت: فاز پیشران منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام‌ که با مساحت 240 هکتار با نام پهنه کسب‌وکار شهر فرودگاهی نیز شناخته می‌شود، در محدوده جنوب شرقی شهر فرودگاهی امام واقع شده است که در راستای آن پهنه اداری-تجاری و شهر الکترونیک در 40 هکتار، پهنه صنایع خلاق وفرهنگی در 7/4 هکتار، پهنه فناوری های برتر 28/2هکتار، پهنه لجستیک در 87 هکتار در فاز پیشران توسعه منطقه آزاد قرار دارد.

آدم نژاد با اعلام این خبر که فراخوان سرمایه‌گذاری در شهر فرودگاهی امام داده شده است که در راستای آن تعداد زیادی متقاضای اعلام آمادگی کرده‌اند، بیان کرد: راه‌اندازی شهر فرودگاهی امام ‌خمینی شامل سه مرحله استقرار سازمان شهر فرودگاهی، لجستیک و برجسته کردن شهر فرودگاهی در نقشه جهانی است.

وی از فراخوان سرمایه‌گذاری در بندر خشک در چند ماه آینده خبر داد و افزود: با 60 شرکت داخلی و بین‌‌المللی برای لجستیک صحبت شده است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام ضمن تاکید بر اینکه ما در کلان‌شهر تهران مشکل جدی لجستیک داریم، اظهار داشت: در راستای این موضوع ما مکاتباتی را با شورای شهر تهران داشته‌ایم و پیشنهاد داده‌ایم اراضی که در تهران تحت عنوان بارانداز استفاده می‌شود و هیچ ضرورت ندارد آن مقدار زمین در تهران با آن همه کار و ارزش زیاد اراضی مورد استفاده قرار گیرد، به فرودگاه امام منتقل شود که این بخش ۸۱۵ هکتاری می‌تواند بارانداز بارهای تهران شود. اگر اعضای شورای شهر تهران قانع شوند این اتفاق می‌تواند تاثیر مثبت بسیاری در تهران داشته باشد.

او به پهنه سایبر اشاره کرد و گفت: قرار است در این پهنه اقدامات هوشمند و سایبری انجام بگیرد این در حالی است که در چندسال آینده به طور قطع فعل و انفعالات اقتصادی تغییر خواهد کرد و دچار تحولات چشمگیری در بخش اقتصاد خواهیم بود به همین جهت نیاز بود در شهر فرودگاهی امام زیرساخت‌های مرتبط با یک شهر هوشمند و سایبری ایجاد شود.

آدم‌نژاد با اشاره  به اینکه در پهنه پیشران توسعه منطقه آزاد که وسعت ان۲۴۰ هکتار است، 250 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط شرکت شهر فرودگاهی امام انجام خواهد گرفت، ادامه داد: تاکنون 40 شرکت پیمانکاری برای سرمایه‌گذاری در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند که این شرکت ها تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری فرصت دارند ایده‌های خود را ارسال کنند.

وی مدت زمان اجرای این کار را 18 ماهه اعلام کرد و گفت: در این منطقه ۲۴۰ هکتاری دو نیروگاه برق ۲۵ مگاباتی فسیلی و ۱۰ مگاباتی ایجاد خواهد شد که تا پایان خرداد فراخوان آن انجام می‌شود که اگر اجرا شود برق شهر فرودگاهی تأمین می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.