| کد خبر: 165691 |

◄ یک پیشنهاد برای گسترش گردشگری دریایی

توسعه گردشگری نیازمند فرهنگ‌سازی در زمینه‌های نرم افزاری است، چرا که فرهنگ دریایی در کشور بیشتر برای ساحل‌نشینان و بومیان کنار ساحل شناخته شده است و عموم مردم از دریا فقط کشتی، تجارت و صیادی را می‌شناسند و شناختی از موهبت‌های بی‌شمار دریا ندارند.

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل معتقد است ایجاد پارک‌های دریایی با مجموعه‌ای از امکانات و تجهیزات در ساحل و فراساحل یکی از بسترهای اولیه گسترش گردشگری دریایی است.

به گزارش تین‌نیوز، رضا مرادی با بیان این مطلب در گروه تلگرامی « جامعه دریایی و بندری» همچنین نوشت: تجهیزاتی جهت ورزش‌ها و تفریحات آبی، تورهای دریایی، غواصی، اسکی روی آب، جت اسکی، آکواریم دریایی، ماهیگیری در آب‌های عمیق و... همچنین تاسیساتی به‌منظور ایجاد بازارهای بومی و محلی با ملغمه‌ای از صنایع دستی و محصولات کشاورزی می‌تواند جذابیت‌های لازم جهت جذب گردشگر را فراهم نماید.

وی اظهار کرد: توسعه گردشگری نیازمند فرهنگ‌سازی در زمینه‌های نرم افزاری است چرا که فرهنگ دریایی در کشور بیشتر برای ساحل‌نشینان و بومیان کنار ساحل شناخته شده است و عموم مردم از دریا فقط کشتی، تجارت و صیادی را می‌شناسند و شناختی از موهبت‌های بی‌شمار دریا ندارند.

این کارشناس گفت: عوامل متعددی در گسترش و توسعه این صنعت پررونق و زودبازده تاثیر گذارند که با حمیت و هم‌افزایی می‌توانند در کاهش هزینه‌های مسافرت‌های دریایی و دیگر تفریحات آبی موثر واقع شوند.

به گزارش تین‌نیوز، وی قوانین و مقررات امنیتی‌، هماهنگی و تسهیلات ارگان‌های ذیربط دریایی، تسهیل مجوز ساخت و بهره‌برداری و...را از جمله عوامل تاثیرگذار در گسترش و توسعه این صنعت ذکر کرد.

مرادی افزود: پیشنهاد می‌شود یکی از مناطق نوار ساحلی شمال کشور به‌عنوان پایلوت پارک دریایی جانمایی و مکانیابی شده و از طریق بخش خصوصی مطالعات تکمیلی جهت ایجاد آن با حمایت ارگان‌های دریایی اجرا شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.