| کد خبر: 165660 |

◄ حاشیه‌های نشست هم‌اندیشی تشکل‌های حرفه‌ای با وزیر راه

در شبکه‌های اجتماعی ویدئوهایی از اظهارات «محمد خان‌بلوکی» خطاب به «غلامرضا خادمی‌زاده» منتشر شده است که بر اساس آن، خان‌بلوکی برخی اظهارات خادمی‌زاده از جمله تصویب بخشنامه‌های این حوزه بدون مشورت با تشکل‌های صنفی و ...، را رد کرده است.

تین نیوز

در پی برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی تشکل‌های حرفه‌ای با حضور وزیر راه‌وشهرسازی و شرکت‌های فعال در عرصه‌های حمل‌ونقلی و اظهار نظر «محمد خان‌بلوکی» رئیس اتحادیه حمل‌ونقل بار و رئیس کانون کارگری رانندگان در مخالفت با اظهارات «غلامرضا خادمی‌زاده» رئیس هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور، برخی فعالان بخش حمل‌ونقل کالا در شبکه‌های اجتماعی با انتشار مطالبی، مخالفت خود را با نظرات خان‌بلوکی اعلام کردند.

به گزارش تین‌نیوز، در شبکه‌های اجتماعی ویدئوهایی از اظهارات «محمد خان‌بلوکی» خطاب به «غلامرضا خادمی‌زاده» منتشر شده است که بر اساس آن، خان‌بلوکی برخی اظهارات خادمی‌زاده از جمله تصویب بخشنامه‌های این حوزه بدون مشورت با تشکل‌های صنفی و ...، را رد کرده و گفته است:« من نماینده 600 هزار راننده حمل‌ونقل هستم. ایشان از طرف اتوبوس‌ی‌ها صحبت کند، آقای وزیر نهایت محبت را به ما کردند، ما تعامل داریم. سازمان حمل‌ونقل کدام بخشنامه را بدون نظر ما صادر کرده؟ ما آمدیم اینجا تعامل کنیم و دست در دست هم بگذاریم و کار را پیش ببریم. ما دعوا با کسی نداریم».

پس از انتشار این ویدئو ابتدا فعالان بخش حمل‌ونقل در چند گروه‌ حمل‌ونقلی در شبکه‌های مجازی که بالغ بر 30 هزار عضو دارند، اقدام به نظرسنجی از میزان رضایتمندی از رئیس اتحادیه حمل‌ونقل بار پرداخته و در ادامه نیز برخی از آنان به بیان دیدگاه خود در مورد این اتفاق پرداختند.

بر این اساس سید دلاور موسوی یکی از فعالان این بخش پیامی در فضای مجازی منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است: مدت 2 سال است که در فضای مجازی و حقیقی سعی بر این داریم که از مشکلات رانندگان و مالکان حمل‌ونقل جاده‌ای به نحو احسنت رونمایی و در جهت حل نسبی مشکلات، اقداماتی صورت گیرد.

در همین راستا بر آن شدیم و به این نقطه رسیدیم که یک دست صدا ندارد لذا چاره کار را در این امر دیدیم که با دلسوزان این صنف متحد شده و در این راه به یاری خداوند به نتایج خوبی دست پیدا کردیم. اولین مورد اتحاد بین رانندگان و کانون کامیونداران بود.

دومین مورد اتحاد بین بخش‌های مختلف حمل‌ونقل جاده‌ای کالا و مسافر بود. در چند مدت اخیر جلساتی که برگزار شده همه نشان از این اتحاد مبارک دارد.

وی در ادامه این پیام به برگزاری جلسه برخی نمایندگان بخش کالا و مسافر با معاون محترم رئیس مجلس و جلسه مشترک کالا و مسافر با وزیر راه و شهرسازی اشاره کرده است: متاسفانه رئیس کانون کارگری رانندگان در حضور وزیر با حرف‌های متناقض و ارائه مطالب غیر واقع از جمله این‌که قسط لیزینگ باعث قاچاقچی شدن راننده  شده است سعی بر خودنمایی و فراری دادن از مشکلاتی که برای این بخش به‌وجود آورده، داشته است. غافل از این‌که راننده زحمتکش و در هر شرایطی راننده و حلال خور است و قاچاقچی در هر شرایطی قاچاقچی است.

در ادامه این پیام خطاب به رئیس کانون کارگری رانندگان و در پاسخ به این اظهارات وی که در اتاق مسئولان همیشه به روی او باز بوده، آمده است: اگر در اتاق مسئولان بر روی شما باز است، پس این همه مشکل از کجاست؟ مگر مشکل راننده در اتاق مسئولان است؟ اصلا شما چطور خودتان را نماینده کل رانندها معرفی می‌کنید؟ حتما نظر سنجی‌ها را ندیده یا خود را به آن راه می‌زنید...

موسوی در ادامه خاطرنشان کرده است: امکاناتی که الان در دست مردم و جامعه وجود دارد، جای هیچ ابهامی را خالی نگذاشته است. اصلا خدمت‌تان عرض کنم که رانندگان دیگر مثل قبل نیستند، می‌بینند، تحلیل می‌کنند...».

همچنین علیرضا سمنانی یکی دیگر از فعالان این صنف با اشاره به صحبت‌های رئیس کانون کارگری مسافری رانندگان که خود را  نماینده 600 هزار راننده دانسته است، در شبکه‌های اجتماعی نوشته است:« این اعتبار از کجا آمده؟چه شهرهایی از کشور دارای انجمن صنفی کارگری هستند که شما منتخب آن انجمن محسوب می‌شوید؟در شهر ما ( شهرضا) که انجمن کارگری رانندگان نیست! رای‌های ماخوذه چه سهمی در تایید شما داشته‌اند؟ سهم حوزه اصفهان یا سهم خراسان یا سهم فارس در انتخابات کانون کارگری رانندگان چقدر بوده؟ آیا انتخابات بر اساس جمعیت رانندگان انجام نمی‌شود؟ جالب است که در زمان تصدی شما در کانون، تعداد کانون‌های کارگری اطراف تهران به‌شدت افزایش یافته است. اما سهم و پراکندگی رانندگان در استان تهران و البرز چقدر بوده و چگونه است که در شهری که فقط 50 نفر راننده داشته یک انجمن صنفی تشکیل شده و این انجمن یک حق رای در کانون پیدا کرده است.

وی در بخش دیگری از پیام خود اظهار کرده است: من  یک کامیوندارم و تحت پوشش انجمن شهرضا. پس نماینده من نیستید. این جمله نماینده بودن برای افرادی است که در انجمن صنفی شهر خودشان عضو باشند آن‌هم انجمن کارگری!...

سمنانی در  بخش دیگری از این پیام تاکید کرده است: تاریخ هر روز در حال تکمیل شدن است، عموم رانندگان همانطوری که نقد عملکرد مسئولان بالادستی خود را انجام می‌دهند، از مسئولان صنفی همچون جناب خادمی‌زاده و جناب کریمی و تیموری، تقدیر و تشکر می‌کنند و همواره برایشان آرزوی سعادت و بهروزی دارند».

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیر 0 0

    عالی

  • گمبا کایزن 0 0

    سلام
    پس حال که جناب خانبلوکی به صراحت میگویند سازمان در تصویب بخشنامه ها از ایشان نظر خواسته
    حتما ایشان در تصویب سپهتن و حذف و کمرنگ کردن سالنهای اعلامبار دخیل بوده اند