| کد خبر: 165641 |

با ادامه‌یافتن اعتصاب‌ها

◄ مدیرعامل ایرفرانس استعفا داد

در پی ادامه پیدا کردن اعتصاب کارکنان شرکت هواپیمایی ایرفرانس، ژان مارک ژانیاک، مدیرعامل خطوط هوایی ایرفرانس- کی‌ال‌ام، استعفا داد.

تین نیوز

در پی ادامه پیدا کردن اعتصاب کارکنان شرکت هواپیمایی ایرفرانس، ژان مارک ژانیاک، مدیرعامل خطوط هوایی ایرفرانس- کی‌ال‌ام، استعفا داد.

این اتفاق پس‌ازآن افتاد که اکثریت کارکنان این شرکت به حقوق پیشنهادی رأی منفی دادند و خواستار افزایش حقوق‌ شدند.

به گزارش شینهوا، ژانیاک به دنبال تشدید اوضاع بحرانی پس از ۱۳ روز اعتصاب کارکنان ایرفرانس، با رسیدن به توافقی با کارکنان بدون حضور اتحادیه‌های تجاری مخالف بود.

 ایرفرانس- کی‌ال‌ام اعلام کرده بود ۱۱۸ میلیون یورو زیان عملیاتی داشته است که ۷۵ میلیون یورو آن به دلیل آثار ناشی از اعتصاب کارکنان بوده است. پیشنهاد آقای ژانیاک، توافق‌نامه‌ای برای افزایش ۷ درصدی دستمزدها طی چهار سال بود که ۲ درصد این افزایش برای سال ۲۰۱۸ در نظر گرفته‌شده بود. او با این رأی‌گیری سرنوشت خود را به دست کارکنانش سپرد و  گفته بود اگر این پیشنهاد رد شود استعفا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، طبق بیانیه مطبوعاتی این ایرلاین، بین روزهای ۲۶ آوریل تا ۴ مه، ۴۶۷۷۱ نفر از کارکنان ایرفرانس توانستند در فرآیند رأی‌گیری الکترونیکی، رأی خود را بیان کنند. ۸۰.۳۳ درصد از کارکنان ایرفرانس در این نظرسنجی شرکت کردند و ۵۵.۴۴ درصد آن‌ها به این پیشنهاد رأی منفی دادند.

اعتصاب کارکنان ایرفرانس روزانه 25 میلیون یورو به این شرکت ضرر زد و درنهایت باعث تغییر مدیریت در این ایرلاین بزرگ اروپایی شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.