| کد خبر: 165613 |

◄ انجمن‌های صنفی به دنبال شناورکردن نرخ حق بیمه رانندگان

در حال پیگیری این موضوع در وزارت کار هستیم تا حق شناورسازی پرداخت حق بیمه را برای رانندگان اخذ نماییم و رانندگان در صورت تمایل وتوان و به‌طور داوطلبانه جهت بالا بردن میزان دریافتی بازنشستگی خود بتوانند از این گزینه و مزیت استفاده کنند.

تین نیوز

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور معتقد است یکی از مشکلات رانندگان، بازنشستگی با حداقل حقوق است که کفاف چند روز بیش‌تر زندگی را نمی‌دهد و این مشکل ناشی از عدم شناور بودن حق پر داخت بیمه توسط رانندگان است.

به گزارش تین‌نیوز، حمید حسین‌زاده این مطلب را در پاسخ به انتقاد برخی رانندگان از افزایش میزان حق بیمه پرداختی در سال 97 در شبکه‌های  اجتماعی، بیان کرد و تاکید کرد: این در حالی است که برای مثال کارگران از این حق برخوردار هستند که در صورت توان و تمایل به‌خصوص در سال‌های نزدیک به بازنشستگی تا هفت برابر، پرداختی خود را افزایش دهند تا به همان نسبت اضافه پرداختی از حق بازنشستگی بیشتر  تا سقف هفت برابر بهره‌مند شوند.

این فعال صنفی افزود: دلیل این امر نیز آن است که هر مبلغی که به‌عنوان حق بیمه توسط راننده پرداخت می‌شود دقیقاً به همان مقدار نیز سهم دولت است و برای آن‌که سهم پرداختی دولت بالا نرود حق بیمه رانندگان شناور نمی‌شود.

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه خاطرنشان کرد: در حال پیگیری این موضوع در وزارت کار هستیم تا حق شناورسازی پرداخت حق بیمه را برای رانندگان اخذ کنیم و رانندگان در صورت تمایل وتوان و به‌طور داوطلبانه جهت بالا بردن میزان دریافتی بازنشستگی خود بتوانند از این گزینه و مزیت استفاده کنند.

وی در پاسخ به پرسش برخی رانندگان درباره چگونگی محاسبه مبلغ حق بیمه پرداختی در فیش‌های بیمه امسال نیز گفت: امسال به‌غیر از افزایش‌های معمول سالانه، یک دهم به جهت افزایش حقوق بازنشستگی و به میزان 12 هزار و 500 تومان به حق بیمه اضافه شد که همین مبلغ هم از سوی دولت واریز می‌شود.

حسین‌زاده افزود: اگر مبنا را ۱.۳ قرار دهیم و نسبت به سال گذشته یک دهم افزایش داشته باشد و با توجه به این‌که ۱۹.۵ درصد نیز برمبنای  بالارفتن دستمزد در سطوح کارگری، افزایش صورت گرفته است، فرمول زیر به‌دست می‌آید: 138 هزار بعلاوه 13هزار بعلاوه حدود 20 هزار تقریبا می‌شود 171هزار تومان برای ماه 30 روزه.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.