| کد خبر: 165582 |

ضامنی خبر داد:

◄ رونمایی از سامانه نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری به‌زودی

به گفته روحانی رئیس‌جمهور، امسال اجرای دو طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و نوسازی بافت‌های فرسوده تکلیف شده است.

تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، گفت: در هفته‌های آتی از سامانه یکپارچه‌ نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری که به‌منظور نوسازی تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس و وانت و وانت‌بار در نظر گرفته‌شده‌ است، رونمایی خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز، مرتضی ضامنی اظهار کرد: با توجه به عملکردی که اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در حوزه نوسازی تاکسی‌های فرسوده داشته، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی از جانب سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به اتحادیه تاکسیرانی واگذارشده است.

وی ادامه داد: به همین منظور سامانه‌ مربوطه تحت عنوان سامانه یکپارچه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری توسط اتحادیه تاکسیرانی تهیه‌شده است که قرار است به‌زودی از آن رونمایی شود. همچنین نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی ازجمله تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس، وانت و وانت‌بار و تمامی ثبت‌نام‌ها و ارتباطات از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

نوسازی تاکسی‌های فرسوده در انتظار پاسخ ایران‌خودرو و گمرک

ضامنی به توقف نوسازی تاکسی‌های فرسوده از بهمن‌ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: به علت عدم تناسب اعتبارات و انباشت فرسودگی، نوسازی تاکسی‌های فرسوده با مشکلاتی روبه‌رو است و این باعث می‌شود که گمرک معوقت خود را به ایران‌خودرو نپردازد و درنتیجه شرکت خودروساز نیز پیش‌فاکتور صادر نکند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در ادامه تصریح کرد:  از حدود 125 هزار تاکسی فرسوده در کل کشور 10 هزار ون فرسوده وجود دارد. امسال نیز قصد داریم که حدود 30 هزار تاکسی و 10 هزار ون را نوسازی کنیم. بنابراین اگر بروکراسی اداری گمرک و شرکت خودروسازی به‌سرعت طی شود، در نیمه اول اردیبهشت‌ماه به نتیجه خواهیم رسید.

 به گزارش تین‌نیوز، طی تماس تلفنی با سازمان تاکسیرانی بخش نوسازی ناوگان، مرادی مسئول رسیدگی به بخش نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: از آذرماه سال گذشته ایران‌خودرو با نوسازی ناوگان تاکسیرانی به علت بدهی 200 میلیاردی به علت عمل نکردن گمرک به تعهداتش قطع همکاری کرده است.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.