| کد خبر: 165510 |

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری مطرح کرد:

◄ تب شخصی‌سواری و شتاب تلفات جاده‌ای

، یک‌میلیون و 600 هزار خودرو در سال گذشته شماره‌گذاری شد که در پی آن تعداد سفرها هم افزایش یافت. بر همین اساس تقریباً در طول سال 96 ترددها 11 درصد رشد کرد و امسال هم نزدیک 14 درصد ترددها افزایش یافت.

تین نیوز

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به تب شخصی‌سواری و در پی آن افزایش تلفات جاده ای در این بخش، هشدار داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز جواد هدایتی مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به انتشار آمار سالیانه تلفات جاده‌ای از سوی پزشکی قانونی که از رشد حدود 2 درصدی تلفات رانندگی خبر می‌دهد، گفت: متأسفانه در شیب افزایشی تلفات قرار داریم و عوامل ریسک نمود پیداکرده است که می‌طلبد مدیریت حمل‌ونقل برنامه‌های جدی‌تری برای توقف این روند داشته باشد.

وی بابیان اینکه به‌زودی روی آمار یک‌ساله منتشرشده از سوی پزشکی قانونی تحقیقاتی آغاز خواهد شد و به کمیسیون ایمنی راه‌ها گزارش می‌شود، گفت: آخرین تحلیلی که روی آمار9 ماهه سال 96 داشتیم نشان می‌داد که رشد تلفات در اکثر گروه‌ها اعم از عابر، موتورسوار، وانت و وسایل نقلیه عمومی و باری کاهش‌های جزئی داشته است و  آیتم افزایش‌یافته متوفی‌ها مربوط به سرنشین‌های سواری نقلیه بوده است.

به گفتهٔ هدایتی اکنون  متوفی‌های سواری‌ها سهم بالای 55 درصد از رقم کل متوفی‌ها دارد که نشان می‌دهد باید برای خودروهای شخصی فکر جدی و جدیدی داشت.

وی ادامه داد: این افزایش در بخش خودروهای شخصی در حالی است که شتاب تلفات در سایر بخش‌ها  کند شده است.

هدایتی ادامه داد: افزایشی که در بخش تلفات جاده‌ای اتفاق افتاده در حوزه سرنشین سواری است و یک‌بخشی از آن‌هم به میزان تولید خودرو برمی‌گردد که سال گذشته افزایش کم‌نظیری در این بخش وجود داشت.

به گفتهٔ هدایتی بعد از سال‌ها رکود، یک‌میلیون و 600 هزار خودرو در سال گذشته شماره‌گذاری شد که در پی آن تعداد سفرها هم افزایش یافت. بر همین اساس تقریباً در طول سال 96 ترددها 11 درصد رشد کرد و امسال هم نزدیک 14 درصد ترددها افزایش یافت.

او ادامه داد:این آمار نشان می‌دهد که باید در مورد وسیله نقلیه سواری در تمامی ابعاد چه به لحاظ ایمنی چه رعایت ضوابط و مقررات و حتی اعطای گواهینامه به مردم برنامه‌های جدیدی داشت.

وی ادامه داد: اکنون کشور به این سمت می‌رود که  راحت‌ترین و سهل‌الوصول‌ترین وسیله حمل‌ونقلی وسیله نقلیه سواری است و ارزان بودن قیمت سوخت هم به‌عنوان مشوق دیگری عمل می‌کند، بر این اساس نه‌تنها در سال 96 بلکه در سال 97 و سال‌های بعدی هم  خودرو محوری به‌عنوان معضل جدی ایمنی کشور تلقی می‌شود و نیازمند چاره‌اندیشی در این باره هستیم.

هدایتی ادامه داد:حمل‌ونقل عمومی بالاخره یک نظامات دولتی و متولی مشخصی دارد اما در مورد وسیله حمل‌ونقل شخصی، متولی مشخصی وجود ندارد. بنابراین هرکسی با هر شکلی گواهینامه می‌گیرد و با این وضعیت ایمنی پایین ماشین خریداری می‌کند و نتیجه این می شود که تلفات در این بخش افزایش می یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.