| کد خبر: 165469 |

◄ فرودگاه یاسوج تعطیل نیست

مدیر فرودگاه یاسوج از عملیاتی بودن این فرودگاه و مذاکره با شرکت های هواپیمایی که ناوگان هوایی مناسب منطقه را در اختیاردارند، خبر داد.

تین نیوز

مدیر فرودگاه یاسوج از عملیاتی بودن این فرودگاه و مذاکره با شرکت‌های هواپیمایی که ناوگان هوایی مناسب منطقه را در اختیاردارند، خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه یاسوج، علی محسنیان با تکذیب خبر برخی رسانه ها مبنی بر تعطیلی این فرودگاه عنوان کرد: به دنبال سانحه هوایی سال گذشته، شرکت هواپیمایی آسمان رغبتی برای ادامه پروازها به این فرودگاه نشان نداد و پروازهای روزانه رفت‌وبرگشت این فرودگاه به تهران لغو شد. درعین حال، فرودگاه کاملا عملیاتی است و به فعالیت کاری خود ادامه می‌دهد.

مدیر فرودگاه یاسوج افزود: این فرودگاه در دو ماه اسفند ۹۶ و فروردین امسال به بیش از ۲۲۰ پرواز امدادی، نظامی، آموزشی و تفریحی سرویس عملیاتی ارائه کرد و این تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های جاری فرودگاه یاسوج است.

محسنیان با تأکید بر جایگاه فرودگاه به عنوان زیرساخت حیاتی برای حمل‌ونقل هوایی گفت : اگرچه مسئولیت حقوقی، قانونی و حتی فنی یک فرودگاه، برقراری پرواز نیست ولی مسئولیت اجتماعی ما در قبال سرمایه‌گذاری دولت در این منطقه و همچنین نیاز مردم این منطقه به حمل‌ونقل هوایی ما را بر این داشت که نقش پررنگی را در پیگیری برقراری پروازها و مذاکره با ایرلاین های  کشور به‌ویژه شرکت های هواپیمایی که ناوگان هوایی مناسب این منطقه را در اختیاردارند، ایفا کنیم.

محسنیان همچنین گفت: یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه پس از سانحه سال گذشته، تغییر مسیرهای ورودی و خروجی فرودگاه است؛ به گونه ای که از ارتفاعات زاگرس دور باشد. طی دو سه سال گذشته نیز تلاش برای تغییر این مسیرها انجام شد که به دلیل تداخل با مناطق نظامی میسر نشد.

بااینکه این موضوع به‌تنهایی ضامن ایمنی پرواز در منطقه کوهستانی نیست و آنچه که تضمین‌کننده ایمنی پرواز بر فراز کوه هاست؛ رعایت دستورالعمل‌های پروازی است ولی این فرودگاه برای افزایش اعتماد عمومی به ایمنی پروازها و همچنین بهبود زمان پرواز پیگیر این موضوع است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.