| کد خبر: 165434 |

◄ تجدیدنظر در تعرفه بارگیری سوخت در شبکه ریلی

به‌منظور بررسی مشکلات بارگیری و تخلیه محمولات سوختی و تنظیم تفاهم‌نامه سه‌جانبه حمل ریلی جلسه‌ای با حضور مدیریت تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌ای نفتی ایران، رییس و دبیر کارگروه واگن‌های مخزن‌دار انجمن ریلی، مدیرکل بازرگانی و بازاریابی راه‌آهن و مدیر پروژه حمل ریلی محمولات سوختی در محل دفتر مدیریت تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برگزار شد.

تین نیوز

حمل محمولات سوختی از طریق حمل‌ونقل ریلی از خطراتی که حمل این محمولات اشتعال‌زا دارند، جلوگیری می‌کند. حال برای اینکه امکان حمل ریلی محموله‌های سوختی ایجاد شود، نیاز به هماهنگی مجموعه‌های مختلف از جمله راه‌آهن ج.ا.ا. و شرکت نفت و سایر مجموعه‌های درگیر در امر حمل‌ونقل داریم.

به گزارش تین‌نیوز، در همین ارتباط و به‌منظور بررسی مشکلات بارگیری و تخلیه محمولات سوختی و تنظیم تفاهم‌نامه سه‌جانبه حمل ریلی، جلسه‌ای با حضور مدیریت تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌ای نفتی ایران، رییس و دبیر کارگروه واگن‌های مخزن‌دار انجمن ریلی، مدیرکل بازرگانی و بازاریابی راه‌آهن و مدیر پروژه حمل ریلی محمولات سوختی در محل دفتر مدیریت تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برگزار شد.

اهم موضوعات مطروحه در این جلسه موارد زیر بودند:

رفع مشکلات تخلیه و بارگیری محمولات سوختی

تجهیز سایت‌های تخلیه و بارگیری به امکانات موردنیاز

تأمین پرسنل به تعداد کافی

مذاکره بر سر انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه حمل ریلی محمولات سوختی

افزایش تعداد شیفت‌های پرسنل شرکت نفت

احداث خط ۴ ماهشهر

همکاری شرکت نفت با شرکت سرمایه‌گذاری آتین به‌منظور تجهیز سایت‌های تخلیه و بارگیری

افزایش برنامه و عملکرد حمل ریلی محمولات سوختی

تصمیم‌گیری پیرامون تعرفه حمل ریلی محمولات سوختی

تبعات حمل جاده‌ای این محمولات

انجام ۱۰۰درصدی برنامه اعلامی توسط شرکت نفت

انتقال تناژ حمل جاده‌ای در مسیرهای مشترک به سمت حمل ریلی

بنابراین موضوعات، مقرر شد که ظرف مدت یک ماه تفاهم‌نامه سه‌جانبه حمل محمولات سوختی فی‌مابین راه‌آهن، شرکت نفت و شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی نهایی و منعقد شود. ضمن اینکه شرکت نفت هم متعهد شد تا نسبت به تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه حمل ریلی این محمولات- که به‌صورت ماهانه اعلام می‌‌کند- اقدامات لازم را انجام دهد.

بنابراین، شرکت نفت پیشنهاد کرد تا جهت انتقال میزان بار موجود که هم‌اکنون در مسیرهای مشترک ریل و جاده از طریق جاده حمل می‌شود به نفع حمل ریلی، میزان تعرفه دریافتی مورد تجدیدنظر قرار گیرد. در همین رابطه نیز راه‌آهن با اعلام این موضوع که سهم زیرساخت راه‌آهن مدت مدیدی است که هیچ‌گونه افزایشی نداشته است، تصمیم‌گیری در خصوص این موضوع را به بررسی‌های بیشتر موکول کرد.

ضمن اینکه مقرر شد جهت حل مشکلات، کارگروهی متشکل از نمایندگان راه‌آهن، شرکت نفت و شرکت‌های حمل‌ونقلی ایجاد شود و به‌طور مستمر این مسائل را دنبال کنند.

درخصوص راهبری عملیات یکپارچه تخلیه و بارگیری هم مقرر شد که از سوی کارگروه مخزن‌داران انجمن، موضوع بررسی شود تا در صورت عملیاتی بودن از طریق همکاری مشترک بین شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی اجرا شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.