| کد خبر: 165429 |

◄ مطالعه پنج طرح عمرانی یزد در سال گذشته

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد ازاجرایی شدن عملیات اجرایی آزادراه نطنز- یزد- انار در ۴ قطعه خبر در آینده نزدیک خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد از اجرایی شدن عملیات اجرایی آزادراه نطنز-یزد-انار در ۴ قطعه  خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، محمدرضا نقصان محمدی گفت: عملیاتی شدن آزادراه نطنز- یزد- انار به طول تقریبی ۴۸۳ کیلومتر یکی از برنامه‌های سال 96 بوده است که به‌زودی در ۴ قطعه اجرایی خواهد شد.

او گفت: این آزادراه از تقاطع بزرگراه بادرود– اردستان با آزادراه کاشان- نطنز آغاز و در پایان به بزرگراه انار– شهربابک در امتداد کنارگذر غربی شهر انار (کمربندی انار) متصل می‌شود.

 افزود: این پروژه به‌زودی در ۴ قطعه شامل قطعه اول از نطنز به نائین، قطعه دوم از نائین به اردکان، قطعه سوم از اردکان به مهریز و قطعه چهارم از مهریز به انار با مشارکت بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

او با اشاره به اینکه بخشی از مسیر در استان‌های اصفهان،یزد و کرمان واقع‌شده است، گفت: قرارداد اجرای آزادراه در قطعه اردکان به مهریز با سرمایه‌گذار منعقدشده و در سال جاری عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد که در سایر قطعات نیز در حال عقد قرارداد هستیم.

وی با اشاره به بهره‌برداری قطعات اول و دوم باند دوم محور یزد- بافق به طول ۶۷ کیلومتر بیان کرد: ۲۰ کیلومتر از قطعه سوم نیز در زمستان ۹۵ به بهره‌برداری رسید و قطعه نهایی این محور به طول ۲۳ کیلومتر در دست اجرا است که با توجه به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی این بخش، قسمتی از آن به طول ۱۲ کیلومتر در روزهای آتی به بهره‌برداری خواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود مابقی مسیر نیز به‌زودی بطورکامل به بهره‌برداری برسد و موجب افزایش سطح ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای شود.

نقصان محمدی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۲۷ کیلومتر باقی‌مانده جاده ندوشن- ورزنه گفت: راه اصلی ندوشن– ورزنه، ارتباط استان یزد را به استان اصفهان برقرار می‌کند و باعث کاهش حدود ۴۰ کیلومتر از مسیر یزد به اصفهان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، او با اشاره به مطالعه پنج طرح عمرانی در سال ۹۶ گفت: احداث ۹۹ کیلومتر راه روستایی، احداث و بهره‌برداری قسمتی از بزرگراه یزد- بافق و بهسازی و زیرسازی برخی از محورهای استان از دیگر فعالیت‌های اداره راه و شهرسازی یزد در سال گذشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.