| کد خبر: 165392 |

◄ مشکلات ارزی که عملیات پروازی را مختل می‌کند

به گفته‌ مقصود اسعدی سامانی انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بانک مرکزی برای حل مشکلات ارزی وارد گفت‌وگو شده است و بانک مرکزی تا حدود بسیاری زیادی برای حل مشکلات ارزی ایرلاین‌ها قول مساعد داده است.

تین نیوز

مشکلات ارزی پروازهای شرکت‌های هواپیمایی را دچار مشکل کرده است.

به گزارش تین‌نیوز، مشکلات ارزی مدت‌هاست که گریبان‌گیر صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور به‌ویژه شرکت‌های هواپیمایی شده است. همین چندی پیش بود که حمید غوابش دبیر سابق انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با تین‌نیوز از مشکلات بسیار زیاد ایرلاین‌ها برای تأمین ارز خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر تهیه ارز برای شرکت‌های هواپیمایی بسیار سخت شده است این اتفاق در حالی رخ داده که بیش از 70 درصد از هزینه‌های عملیاتی ایرلاین‌ها ارزی است.

او در این گفت‌وگو تأکید کرد که این موضوع به‌طور جدی می‌تواند در بحث عملیاتی نگاه‌داشتن پروازهای شرکت‌های هواپیمایی تأثیر بگذارد. ( متن این مصاحبه را می‌توانید در اینجا بخوانید.)

چند روز پیش بود که پرواز شماره ۳۰۰۰ هواپیمایی زاگرس از مقصد استانبول به تهران به علت عدم ارائه سوخت در فرودگاه استانبول مجبور به سوخت‌گیری در فرودگاه تبریز شد که طبق گفته‌ یکی از مدیران این شرکت هواپیمایی به علت مشکلات عدیده ایجادشده در خصوص تأمین و انتقال ارز و عدم اتخاذ تدابیر لازم در این خصوص، مقامات فرودگاه استانبول از ارائه سوخت به این پرواز ممانعت کرد.

این اتفاق تائیدی بود بر سخنان دبیر سابق انجمن‌های شرکت‌های هواپیمایی که در خصوص حل این معضل عنوان کرده بود که لازم است ایرلاین‌ها هر کدام به صورت جداگانه  بانک مرکزی وارد مذاکره شوند تا نیازهای ارزی خود را تأمین کنند در غیرازاین صورت این مشکل می‌تواند عملیات ایرلاین ها را تحت تأثیر قرار می‌گذارد.

به گفته‌ مقصود اسعدی سامانی انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بانک مرکزی برای حل مشکلات ارزی وارد گفت‌وگو شده است و بانک مرکزی تا حدود بسیاری زیادی  برای حل مشکلات ارزی ایرلاین‌ها قول مساعد داده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.