| کد خبر: 165325 |

ضرورت توسعه حمل ونقل ترکیبی واتصال خط ریلی آستارابه منطقه اقتصادی

استاندارگیلان تأکید کرد: حمل و نقل ترکیبی مهم و اقتصادی است و اتصال بارانداز ریلی آستارا به بندر تجاری این شهر تأثیرات مثبتی در حوزه های مختلف این شهرستان دارد.

تین نیوز

استاندارگیلان تأکید کرد: حمل و نقل ترکیبی مهم و اقتصادی است و اتصال بارانداز ریلی آستارا به بندر تجاری این شهر تأثیرات مثبتی در حوزه های مختلف این شهرستان دارد.

به گزارش تین‌نیوز، استاندار گیلان ظهرشنبه در آیین کلنگ زنی احداث پایانه غلات بندر آستارا و همچنین اجرای عملیات شمع کوبی ساخت اسکله این بندر و افتتاح ساختمان اختصاصی گمرک منطقه ویژه اقتصادی آستارا با اشاره به ریشه تاریخی و تجاری شهرستان مرزی آستارا و اهمیت توسعه این منطقه مرزنشین کشور، گفت: در حوزه صنعت و گردشگری شهرستان آستارا کارهای خوبی انجام‌شده است.

مصطفی سالاری با تاکید برتوسعه فیزیکی زیر ساخت های اقتصادی شهرستان مرزی بندر آستارا، افزود: در سه مسیر دریا، ریل و جاده آینده خوبی برای کشور، استان و شهرستان آستارا ترسیم‌ شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان آستارا به لحاظ جغرافیایی، موقعیت خوبی برای ترانزیت کالا به کشورهای غرب جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، اظهار کرد: ترانزیت کالا به کشورهای غرب ایران از مسیر این شهرستان می تواند برای مردم منطقه شغل و درآمد ایجاد کند به شرطی که این شهرستان فقط مسیر عبور نباشد.

استاندار گیلان تصریح کرد: خدمات انبارداری، لجستیک، پردازش و بسته‌بندی کالا از ویژگی‌های بنادر نسل سوم بوده که امیدواریم این ویژگی‌ها در بندر تجاری آستارا نیز تقویت شوند.

سالاری با اشاره به اهمیت جاده ها در حوزه اقتصادی ، اظهار کرد: مسیر ترانزیتی گردنه کوهستانی حیران و همچنین  مسیر کمربندی آستارا به اردبیل که همواره با ترافیک خودروهای عبوری مواجه است، باید با توجه به توسعه فعالیت های اقتصادی ریلی و بندری در شهرستان مرزی آستارا توسعه یافته و اصلاح شوند.

استاندار گیلان فعالیت های منطقه ویژه اقتصادی آستارا وتوسعه زیر ساخت های نهادی و حقوقی در بندر تجاری آستارا را یادآور شد و گفت: معافیت های گمرکی و مالیاتی در منطقه ویژه اقتصادی آستارا می توانند در توسعه فعالیت های اقتصادی منطقه مثمرثمر بوده و مشوقی حقوقی برای پیشبرد فعالیت های تجاری باشند.

وی کشاورزی ، تجارت و گردشگری را محورهای مهم توسعه استان گیلان عنوان کرد و گفت: تقویت زیرساخت های اقتصادی به کشاورزی استان گیلان کمک می کند.

به گزارش مهر، سالاری تصریح کرد: توسعه تجارت، کشاورزی و گردشگری برای استان گیلان پرفایده بوده و رونق اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.