| کد خبر: 165322 |

◄ بازدید معاون وزیر راه از پروژه‌های فرودگاهی اصفهان

ظرفیت‌های شهر اصفهان اقتضا می‌کند که این شهر در تمام زمینه‌های حوزه حمل‌ونقل، پیشرو و الگوی دیگر شهرها باشد.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در جریان سفر یک‌روزه خود به اصفهان از سه پروژه احداث سالن پروازهای خارجی، تصفیه‌خانه آب و فاضلاب و طرح توسعه فرودگاه اصفهان بازدید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، مهرداد تقی زاده در ادامه از پروژه ساماندهی بافت فرسوده و ناکارآمد زینبیه بازدید کرد که بیشترین سطح بافت فرسوده اصفهان را به خود اختصاص داده و یکی از پرتراکم‌ترین مناطق شهری را تشکیل می‌دهد.

وی در ادامه از نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل پاک که باهدف اشاعه فرهنگ دوچرخه‌سواری و حفظ محیط‌زیست و با نمایش دادن وسایل نقلیه پاک برگزار شد شرکت کرد و در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: راه برون‌رفت از آلودگی هوا ساخت خیابان و زیرگذر جدید نیست، احداث خیابان و تولید خودرو پایان نمی‌یابد و نتیجه آن افزایش آلودگی هوا خواهد بود. بنابراین ما باید انسان‌ها را جابه‌جا کنیم و این برنامه جدید شهرهای بزرگ دنیا برای توسعه حمل‌ونقل عمومی است.

راهکارهای اصلی که می‌تواند مشکل آلودگی هوا و ترافیک را حل کند در این نمایشگاه متمرکزشده و چنانچه بخواهیم این مشکلات مرتفع گردد راه‌حل آن ایجاد بسترهای لازم برای جابجایی مردم از طریق استفاده از وسایل نقلیه سالم و پاک است و ظرفیت‌های شهر اصفهان اقتضا می‌کند که این شهر در تمام زمینه‌های حوزه حمل‌ونقل، پیشرو و الگوی دیگر شهرها باشد.

تقی زاده با توصیه به همه مسئولین و مدیران شهری سراسر کشور به جهت بازدید از این نمایشگاه اظهار کرد: بحث دوچرخه‌های برقی و موتورها و ماشین‌های برقی و هیبریدی و NGO‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند حرکتی است در جهت ترغیب تولیدکنندگان داخلی در جهت ایجاد فضایی پاک سالم.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی علت رونق نگرفتن سیستم دوچرخه‌سواری در کشور را ضعف حمل‌ونقل عمومی دانست و گفت: استفاده از دوچرخه و یا موتورهای برقی ارتباط مستقیمی با سیستم حمل‌ونقل عمومی دارد چراکه دوچرخه‌سوار تا مسیر کوتاهی می‌تواند از دوچرخه استفاده کند و برای ادامه مسیر خود نیاز به حمل‌ونقل عمومی راحت و آسانی دارد که با تقویت این سیستم مردم ترغیب به استفاده از دوچرخه خواهند شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.