| کد خبر: 165304 |

◄ احداث پایانه‌ چندوجهی و ترکیبی در غرب مشهد

مدیرکل راه‌آهن خراسان از احداث پایانه‌ چندوجهی و ترکیبی در غرب مشهد در آینده نزدیک خبر داد و جزئیات پروژه‌های ریلی استان را تشریح کرد.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن خراسان از احداث پایانه‌ چندوجهی و ترکیبی در غرب مشهد در آینده نزدیک خبر داد و جزئیات پروژه‌های ریلی استان را تشریح کرد.

شهرداری مشهد، شرکت راه‌آهن، شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور و خط گلبهار-مشهد ازجمله دستگاه‌های ذی‌ربط در پروژه طرح جامع ایستگاه راه‌آهن مشهد با رویکرد TOD هستند.

به گزارش تین‌نیوز، محمدهادی ضیایی‌مهر گفت: مطالعات طرح جامع ایستگاه راه‌آهن مشهد با رویکرد TOD  تا شش ماه دیگر تکمیل خواهد شد.

مدیرکل راه‌آهن خراسان  با اشاره به آغاز  مطالعه برای ساخت پایانه چندمنظوره و ترکیبی در غرب مشهد گفت: ایستگاه راه‌آهن مشهد اولین ایستگاه راه‌آهن ایران است که طرح جامع آن به تصویب هیئت‌مدیره راه‌آهن رسیده است.

او درباره ایستگاه جامع غرب مشهد گفت: محدوده میزان زمین موردنیاز برای ساخت این پایانه مشخص‌شده است.

ضیایی‌مهر گفت: خط ۳ مترو، خط حومه‌ای گل‌بهار مشهد، خط مسافری گرگان-مشهد، پایانه‌های اتوبوس‌رانی برون‌شهری و درون‌شهری و پایانه تاکسیرانی در این ایستگاه قرار دارد.

او به طرح توسعه و افزایش ظرفیت ایستگاه مطهری خطوط ریلی اشاره کرد و گفت: این ایستگاه بستر ایجاد بندر خشک است و اولین بندر خشک استان خراسان به‌حساب می‌آید.

مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت:  اتصال مجتمع فولاد سبزوار به شبکه ریلی کشور نیز در سال 97 اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌و شهرسازی، او به ورود نیمی از ناوگان مسافری کشور از مبادی ۲۸ گانه به مشهد اشاره کرد و گفت:  ایجاد ایستگاه‌های تعمیر و نگهداری ناوگان مسافری در دستور کار قرار دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.