| کد خبر: 165301 |

◄ 80 قرارداد بالای یک میلیارد تومان بدون مناقصه در شهرداری بسته شده است

در 6 ماه اخیر 80 قرارداد بالای یک میلیارد تومان در شهرداری تهران بدون مناقصه منعقدشده است. حجت میرزایی معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: در سامانه شفافیت قراردادهای شهرداری تهران ۳۱۰ قرارداد بالای یک میلیارد تومان منتشرشده است که ۸۰ قرارداد آن بدون مناقصه بسته‌شده است و البته پیمانکارها متعدد بوده‌اند.

تین نیوز

در 6 ماه اخیر 80 قرارداد بالای یک میلیارد تومان در شهرداری تهران بدون مناقصه منعقدشده است.

حجت میرزایی معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: در سامانه شفافیت قراردادهای شهرداری تهران ۳۱۰ قرارداد بالای یک میلیارد تومان منتشرشده است که ۸۰ قرارداد آن بدون مناقصه بسته‌شده است و البته پیمانکارها متعدد بوده‌اند.

میرزایی افزود: از آنجایی‌که مبارزه با فساد خواست مشترک شهرداری و مدیریت شهری است، تصور من این نیست که با رفتن نجفی این روند کند شود. این امر خواست مشترک شهرداری و شورای شهر است و بخش محوری برنامه مدیریت شهری جدید که  شامل شفافیت حداکثری است  باقدرت ادامه پیدا می‌کند. من معتقدم که مبارزه با فساد امروز اعتبار شهرداری تهران است.

معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران با اشاره به نتایج این سامانه گفت: این سامانه، اطلاعات را شفاف می‌کند و در اولین مرحله به ما این اجازه را می‌دهد به‌عنوان شهرداری یا مدیریت شهری، در این فرآیند بازنگری کنیم و ببینیم آیا این رویه که ۸۰ قرارداد بدون مناقصه بسته شود درست بوده یا خیر و آیا همین رویه باید ادامه پیدا کند یا باید بازنگری شود.

او ادامه داد: شعار «شما غریبه نیستید» را به‌صورت جدی باید محقق کنیم برای اینکه شهرداری یک سازمان بخش عمومی است و همه‌ی منابع و مصارف آن به بخش عمومی مربوط می‌شود. در حقیقت هیچ‌وجه خصوصی در مورد سازمان وجود ندارد و همه‌ی این‌ها باید شفاف آنجا بارگذاری شود، این تنها راهی است که می‌توانیم نشان بدهیم که ادعای ما برای اصلاح ساختار حکمرانی شهر جدی است.

به گزارش ایلنا، میرزایی بابیان اینکه این سامانه اطلاعات خوبی را  برای ارزیابی نشان می‌دهد، افزود: شورای شهر حتماً با بررسی این روندها و رویه‌ها از شهرداری توضیح خواهد خواست، اینکه چرا این ترکیب از قراردادها و این رویه در شهرداری وجود داشته است و  این مرحله‌ی بعد است. مرحله‌ای اول نیز این است که این اطلاعات در معرض ارزیابی همگانی قرارگرفته و همه می‌توانند بپرسند چرا این تعداد قرارداد بدون مناقصه منعقدشده است.

یکی از مهم‌ترین مشکلات مدیریت جدید شهر تهران، قراردادهای بی‌ضابطه و فساد عمیق در دوره قبل شهرداری تهران بوده که باعث شده تا زمان بسیار زیادی از فعالیت شهرداری صرف بررسی این تخلفات شود.

املاک نجومی، قراردادهای بدون مناقصه و ... از بزرگ‌ترین تخلفات رخ‌داده در دوره قبل شهرداری تهران بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.