| کد خبر: 165293 |

◄ چند تناقص که مانع از تمایل مالکان کامیون به نوسازی می‌شود

یک کامیون فرسوده 35 میلیون تومانی وقتی مدت سفر تعیین شده آن تمام شد با فشار دادن چند دکمه روی موبایلش زودتر از کامیون 600 میلیون تومانی نوبت خودش را برای بارگیری در بندرعباس ثبت می‌کند.

تین نیوز

یک کاربر تین‌نیوز معتقد است در حمل‌و‌نقل کشور هر روز بر مزایای استفاده از کامیون فرسوده اضافه می‌شود و هر روز هم شاهد گلایه مسئولان، مدیران و فعالان صنفی هستیم.

به گزارش تین‌نیوز، این کاربر که در بخش حمل‌ونقل کالا فعال است در پیامی که به این شبکه خبری ارسال کرد، مزایای استفاده از کامیون فرسوده را برشمرد و گفت: گل سرسبد این مزایا معافیت مالیاتی است.

وی راه‌اندازی نوبت مجازی را نیز از دیگر دلایل تمایل فعالان این بخش به استفاده از کامیون‌های فرسوده عنوان و اظهار کرد: نوبت مجازی باعث پیشروتر شدن کامیون‌های فرسوده شده است.

وی افزود: با راه‌اندازی طرح نوبت مجازی دیگر مهم نیست کِشنده فرسوده است یا صفر کیلومتر؛ بلکه فقط مدت سفر مهم است. یعنی مهم نیست که مدل کِشنده برای مراجعه به بنادر جنوبی چه مدلی باشد، فقط مدت سفر مهم است.

این کاربر تین‌نیوز و فعال بخش حمل‌ونقل کالا جاده‌ای تاکید کرد: این بدان معنی است که برای مثال یک کامیون فرسوده  35 میلیون تومانی وقتی مدت سفر تعیین‌شده آن تمام شد با فشار دادن چند دکمه روی موبایلش زودتر از کامیون 600 میلیون تومانی نوبت خودش را برای بارگیری در بندرعباس ثبت می‌کند.

وی هزینه اندک نقل و انتقال سند، سرمایه‌گذاری اندک همراه با کرایه یکسان و استفاده از امتیاز حمل بارهای شهری هر استان که ناوگان نو مجاز به استفاده از این امتیاز نیست را از دیگر مزایایی دانست که ناوگان فرسوده حمل کالا نسبت به ناوگان نو دارد.

این کاربر تین‌نیوز، امتیازات ذکر شده را یکی از علت‌های اصلی آلودگی هوا در شهرها نیز دانست و گفت: به نظر می‌رسد در این زمینه مسئولان و فعالان صنفی دچار پارادوکس شده‌اند.

پیش از این نیز‌ مالک نخعی یکی دیگر از فعالان این حوزه در خصوص عدم رغبت مالکان کامیون به نوسازی به تین‌نیوز گفته بود: هزینه تهیه کامیون‌های صفرکیلومتر زیاد است به‌نحوی‌که بیشتر از 37.5 درصد گران‌تر از مدل مشابه تولیدشده در اروپا قیمت‌گذاری می‌شود و در مقابل خودروی تجاری با عمر 10 سال در ایران دقیقا هم قیمت خودروی تجاری جدیدالورود به ناوگان در اروپا است.

وی ادامه داد: بنابراین هزینه بالای تهیه خودروی صفرکیلومتر در ایران مانع از جذب سرمایه‌های جدید شده و رانندگان مایل به بهره‌برداری از خودروهای با عمر بالا هستند تا هزینه کمتری برای تهیه خودروی صفرکیلومتر بپردازند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.