| کد خبر: 164688 |

◄ اجرای طرح ایمن سازی روستای راهجرد بخش سلفچگان

درراستای ارتقا سطح ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای ،طرح ایمن‌سازی روستای راهجرد بخش سلفچگان ، واقع در محور اراک – قم اجرا شد.

تین نیوز

رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: در راستای ارتقای سطح ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای ،طرح ایمن‌سازی روستای راهجرد بخش سلفچگان ، واقع در محور اراک – قم اجرا شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، جعفر اویسی افزود: با توجه به نزدیکی بافت روستای راهجرد به جاده ترانزیتی اراک – قم و احتمال وقوع حوادثی نظیر خروج خودرو از مسیر و احتمال برخورد با ساکنان و ابنیه روستا ، طرح ایمن‌سازی این روستا در دستور کار قرار گرفت .

وی ادامه داد : همچنین با توجه به تردد عابران از عرض راه و ضرورت جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار ، طرح ایمن‌سازی روستای راهجرد ( در ناحیه متجانب با محور اراک – قم ) با نصب و استقرار افزون بر هفت‌صد متر نیوجرسی مفصلی عملیاتی و به بهره‌برداری رسید.

 اویسی هزینه اجرایی این طرح را بالغ‌بر دو میلیارد ریال عنوان کرد و تصریح کرد : طول هر قطعه نیوجرسی مفصلی شش متر و ارتفاع آن‌یک متر است .وی در خصوص ویژگی‌های این نوع نیوجرسی افزود : وزن هر قطعه از نیوجرسی‌های مفصلی به‌طور متوسط پنج‌تن است که به‌وسیله مفصل‌های فلزی به یکدیگر متصل و در صورت خروج و برخورد خودرو با آن‌ها می‌تواند تا حد قابل‌ملاحظه‌ای از ورود خودرو به روستا جلوگیری نمایند.

 اویسی ارتفاع مناسب این نوع نیوجرسی را از دیگر عوامل مهم در ممانعت از ورود احشام روستاییان به سطح راه دانست و ادامه داد : بی‌تردید مهم‌ترین فاکتور در تأمین ایمنی راه‌ها ، توجه جدی و اجرای دقیق مقررات جاده‌ای توسط رانندگان و احتیاط عابران ، خصوصاً ساکنان شهر و روستاهای  همجوار با جاده است .

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.