| کد خبر: 164671 |

◄ افزایش قطارهای مناسبتی و گردشگری در سال‌جاری

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن از راه‌اندازی سومین قطار بین‎المللی را در مشهد- عشق‌آباد در سال جاری خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن از راه‌اندازی سومین قطار بین‎المللی در مسیر مشهد- عشق‌آباد در سال جاری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، علی کاظمی‌منش گفت: خط ریلی تهران- آنکارا و تهران- دمشق موجود است اما دلیل برقرار نشدن حرکت قطار در این مسیرها  امتناع ترکیه و سوریه به دلیل عدم وجود امنیت در آن کشورها در آن کشورهاست.

او  به حضور قطار گردشگری روسیه- ایران اشاره کرد و گفت: 25 قطار گردشگر بین‌المللی  در سه سال گذشته وارد کشور شده‌اند که بیست و پنجمین قطار گردشگران خارجی هم‌اکنون داخل کشور است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن از افزایش تعداد قطارهای مناسبتی و قطارهای گردشگری در سال جاری خبر داد و گفت: برخی از قطارهای گردشگری مانند قطارهایی که در ایام بزرگداشت مشاهیر راه‌اندازی شدند برای مناسبت‌های خاص راه‌اندازی می‌شوند و برخی از قطارها مانند قطار تهران به سوادکوه، گرگان به اینچه برون و تبریز به جلفا و رازی قطارهای گردشگری هستند که به‌صورت مستمر اعزام می‌شود.

کاظمی‌منش با اشاره به این‌که در روز مبعث اولین قطار گردشگری مناسبتی در سال 97 در مسیر مشهد- نیشابور برای پاسداشت عطار نیشابوری راه‌اندازی شد، افزود: دو سال قبل نیز اولین گردشگری داخلی کشور نیز در خراسان رضوی در مسیر مشهد- نیشابور راه‌اندازی شد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن  گفت: قطار نخجوان- مشهد قطار بین‌المللی خروجی است که در مسیر نخجوان- قم- مشهد تردد خواهد کرد  و قطار بین‎المللی مناسبتی تهران- قم- کربلا نیز فعال است.

کاظمی‌منش درباره میزان جابه‌جایی گردشگر از طریق ریلی در سال 96، عنوان کرد: طی سال گذشته 45 هزار گردشگر با قطارهای گردشگری در کشور جابه‌جا شدند و بنا داریم که در سال 97 این رقم را به 65 هزار گردشگر برسانیم.

او به برنامه‌ریزی برای کاهش عمر ناوگان ریلی تأکید کرد و گفت:  284 واگن بالای 30 سال در سال 96 از رده خارج‌شده است  مقررشده است که 400 واگن باقی‌مانده بالای 30 سال نیز به مرور از رده خارج خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.