| کد خبر: 164670 |

◄ ثبت 19 میلیون سفر دریایی در آب‌های هرمزگان

بنادر استان هرمزگان 7.4 درصد افزایش‌ در سفر دریایی و رونق تجارت دریایی کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر تجاری این استان طی یک سال گذشته داشته است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ثبت ۱۹ میلیون نفر سفر دریایی و رونق تجارت دریایی کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر تجاری این استان طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی استان، الله‌مراد عفیفی پور ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه کل بنادر تجاری و مسافری استان هرمزگان طی دوازده‌ماهه 96 که سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامیده شده بود، اظهار کرد: طی سال گذشته، درمجموع 107 میلیون و 984 هزار و 596 تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که در هم سنجی با مدت مشابه سال پیش از آن 7.4 درصد افزایش‌یافته است.

وی اضافه کرد: از مجموع کالاهای جابجا شده در این بنادر، 72 میلیون و 89 هزار و 75 تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و 35 میلیون و 895 هزار و 521 تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد که به ترتیب 8.6 و 5.1 درصد افزایش داشته است.

صادرات 40 میلیون تن کالای غیرنفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان طی سال گذشته را 41 میلیون و 506 هزار و 744 تن با رشد 9.2 درصدی اعلام کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بالغ‌بر سه میلیون و 458 هزار و 417 تن کالای غیرنفتی از طریق این بنادر ترانشیپ شد که 53 درصد افزایش را شاهد بودیم.

رشد 23 درصدی ترانزیت غیرنفتی

عفیفی‌پور بیان کرد: طی مدت یادشده، 5 میلیون و519 هزار و 15 تن انواع کالای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری استان ترانزیت شده است که رشدی معادل 22.8 درصد به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: طی دوازده‌ماهه سال گذشته، بیش از 10 میلیون و 39 هزار و 902 تن کالای غیرنفتی وارد بنادر استان هرمزگان شد که تغییر چندانی نسبت به سال پیش از آن ندارد.

صادرات نفتی حدود 4 درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود حجم کالاهای صادرشده در بخش نفتی را 13 میلیون و 901 هزار و 468 تن اعلام کرد و از افزایش 3.7 درصدی این بخش از عملیات بندری خبر داد. 

وی از ترانزیت 43 هزار و 135 تن انواع فرآورده‌های نفتی از طریق پایانه‌های بنادر این استان طی دوازده‌ماهه سال گذشته و ثبت کابوتاژ بیش از 19 میلیون تن ازاین‌گونه محموله‌های تجاری با رشد 9.6 درصدی خبر داد.

جابجایی 2.6میلیونTEU کانتینر

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: طی دوازده‌ماهه سال گذشته، دو میلیون و 647 هزار و 924 TEU کانتینر در پایانه‌های بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شد که 15.5 درصد افزایش را در این زمینه شاهد بودیم.

رشد 20 درصدی تردد شناورها به بنادر

وی تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان را 42 هزار و 791 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، 5 هزار و 372 فروند شناور بالای هزار تن و 37 هزار و 419 فروند از شناورهای پهلوگرفته، زیر هزار تن وزن داشته‌اند.

عفیفی‌پور ضمن اشاره به رونق تردد شناورها به بنادر این استان، بیان کرد: پهلوگیری شناورها طی این مدت، در مجموع 19.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.