| کد خبر: 164666 |

◄ گمرک بازرگان به عنوان نمونه «کارنه تیر الکترونیکی» انتخاب شد

پروژه‌ای بین‌المللی که ایران با موفقیت آن را انجام رساند و گمرک بازرگان توانست در سازمان بین‌المللی حمل‌ونقل جاده‌ای به‌عنوان نمونه موفق کارنه تیر در دنیا انتخاب شود.

تین نیوز

سازمان بین‌المللی حمل‌ونقل جاده‌ای گمرک بازرگان را به‌عنوان نمونه موفق «کارنه‌تیر الکترونیکی» در دنیا انتخاب کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، گمرک بازرگان به‌عنوان نمونه موفق کارنه‌تیر الکترونیکی انتخاب شد، گمرک ایران با الکترونیکی شدن و تغییر و اصلاح ساختار‌ها به‌عنوان یکی از موفق‌ترین کشور‌های عضو در سازمان جهانی گمرک شناخته شد و موفقیت‌های این سازمان باعث شد، گمرک ایران برای اجرای آزمایشی پروژه تیر الکترونیک از میان ۷۰ کشور عضو انتخاب شود.

پروژه‌ای بین‌المللی که ایران با موفقیت آن را انجام رساند و گمرک بازرگان توانست در سازمان بین‌المللی حمل‌ونقل جاده‌ای به‌عنوان نمونه موفق کارنه تیر در دنیا انتخاب شود.

به دنبال موفقیت گمرک ایران در پروژه حمل‌ونقل ترکیبی کارنه تیر در کریدور اسلونی- ایران و دیجیتالی شدن کارنه‌تیر در گمرکات کشور و اجرای موفق پروژه E-Tir با کشور ترکیه، دستاورد‌های الکترونیکی گمرک ایران از سوی IRU باهدف ترویج دیجیتالی شدن در بین کشورها، در گمرک بازرگان مستندسازی شد.

به همین منظور، گروه IRU با حرکت یک محموله صادراتی از گمرک تبریز به مقصد ترکیه در روز جمعه ۹۷/۱/۲۴ و عبور از مرز تمام مراحل تشریفات ازجمله تشریفات الکترونیکی را مستندسازی کردند.

این مستند در مجامع بین‌المللی ترانزیت و‌ حمل نقل ارائه خواهد شد؛ بنابراین گزارش، در طرح آزمایشی پروژه e-Tir که در سال گذشته اجرا شد، ۲ کانتینر از اسلوونی با پلمپ مبدأ از طریق کامیون به ایتالیا و سپس با کشتی به ترکیه و از طریق راه‌آهن به ایران و محموله در ادامه به مقصد گمرک شهید رجایی بندرعباس ارسال شد. اجرای این طرح برای نخستین بار توسط ایران و با همکاری کشور‌های مسیر انجام شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.