| کد خبر: 164638 |

◄ دولت نمی‌تواند با بگیروببند نرخ دلار را مشخص کند

رئیس فدراسیون واردات قیمت کالا‌ها را اعم از داخلی و خارجی در ارتباط با نحوه عملکرد بانک مرکزی در بازار ارز بیان کرد.

تین نیوز

رئیس فدراسیون واردات، قیمت کالا‌ها را اعم از داخلی و خارجی  در ارتباط  با نحوه عملکرد بانک مرکزی در بازار ارز  بیان کرد.

به گزارش تین‌نیوز، فرهاد احتشام زاده گفت: باوجود انتشار 11 اطلاعیه از سوی بانک مرکزی پس از تصمیم دولت برای کنترل بازار ارز از طریق تک‌نرخی کردن وضعیت واردات هنوز ابهام دارد.

او به سهم  12 درصدی کالاهای وارداتی در کالاهای مصرفی مردم اشاره کرد و گفت: باید وضعیت واردکنندگان را در نظر بگیریم کسانی که تا دیروز با ارز ۵ هزارتومانی جنس وارد کردند امروز نمی‌تواند کالای خود را به قیمت ۴۲۰۰ بفروشد.

احتشام‌زاده  گفت: با وجود تعیین قیمت مقطوع 4200 تومان برای دلار آمریکا در عمل با نرخ بیشتر مبادله می‌شود مثلاً  در بازار عراق  که یکی از مبادی اصلی است  قیمت ۵۲۰۰ تومان است.

رئیس فدراسیون واردات  به توافق تمام فعالان اقتصادی با  تک‌نرخی شدن  ارز  تأکید کرد و گفت: مهم این است که دولت توان تأمین ارز 4200 تومانی را داشته باشد و برای تمام کالا‌ها اعم از مصرفی یا سرمایه‌ای تبعیض قائل نشود و آن را در اختیار تاجران قرار دهد.

احتشام‌زاده به لزوم دقت در ابلاغ بخشنامه‌های مرتبط اشاره کرد و گفت: دولت نباید بخشنامه یا ابلاغیه‌هایی غیراصولی و غیراقتصادی در جهت کنترل واردات صادر کند.

او در این خصوص به بند سه بودجه ۹۷  اشاره کرد و گفت: این بخشنامه به‌گونه‌ای است که واردکنندگان  کمتر خودرو  وارد کنند.  بنابراین بند 60 درصد واردکنندگان خودرو سود خالص سال مالی ۹۵ و ۹۶ را در قالب مالیات به دولت پرداخت خواهند کرد و  همچنین ۱۰ درصد نیز عوارض خودرو افزایش پیداکرده است.

به گزارش ایلنا، رئیس فدراسیون واردات تأکید کرد: به این روش نمی‌توان  قیمت ارز را کنترل کرد و درنهایت ارز چند نرخی خواهد شد  و دولت نمی‌تواند به‌صورت دستوری و با بگیروببند قیمت دلار را مشخص کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.