| کد خبر: 164582 |

◄ شهر نمونه گردشگری که قطار ندارد

عضو شورای شهر ابرکوه گفت: ابرکوه یک شهر نمونه گردشگری است اما فقط از حمل‌ونقل جاده‌ای بهره برده است و نیازمند افتتاح خط ریلی است.

تین نیوز

عضو شورای شهر ابرکوه گفت: ابرکوه یک شهر نمونه گردشگری است اما فقط از حمل‌ونقل جاده‌ای بهره برده است و نیازمند افتتاح خط ریلی است.

به گزارش تین‌نیوز، سید حبیب زارعی گفت: راه‌آهن ابرکوه پس از گذشت سه سال از مهلت بهره‌برداری آن پیشرفت فیزیکی چندانی نداشته است و نیازمند توجه مسئولان است.

زارعی گفت: سیستم حمل‌ونقل شهر نمونه گردشگری ابرکوه فقط به حمل‌ونقل جاده‌ای خلاصه‌شده است.

او در ادامه گفت: راه‌آهن یک طرح بسیار مهم برای ابرکوه با اعتبارات ملی است که مردم این شهرستان سال‌ها است برای بهره‌برداری آن انتظار می‌کشند، درحالی‌که این طرح همچنان بلاتکلیف است .

زارعی در ادامه از مسئولان خواست تا با رایزنی و ارتباط با مسئولین استانی در رابطه با شانه سازی جاده ابرکوه به سمت دهشیر که بخش عظیمی از آن در حوزه استحفاظی شهرستان تفت قرار دارد و تاکنون حوادث بسیاری در این محور رخ‌داده است، تصمیمات لازم را اتخاذ کنند .

به گزارش ایسنا، عضو شورای شهر ابرکوه گفت: همکاری دستگاه‌های مختلف مشکل تقاطع 15 دی در حال برطرف شدن است.

شهر ابرکوه در مسیر اتوبان یزد - شیراز قرار دارد. هم‌چنین موقعیت جغرافیایی این شهر توریستی و باستانی در میان سه شهر تاریخی ایران‌زمین، اصفهان، یزد و شیراز می‌باشد به‌طوری‌که به‌طور تقریبی در میان مثلث این سه شهر واقع می‌باشد. ابرکوه طبق اعلام اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری با داشتن  بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی جزء ۱۴ شهر نمونه گردشگری ایران است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.