| کد خبر: 164577 |

بزرگراه زابل - زاهدان نیازمند تامین اعتبار است

در حالی مردم پهناورترین استان کشور قریب به دوازده سال است که چشم‌انتظار تکمیل شدن بزرگراه زابل- زاهدان هستند و روزانه شاهد از دست دادن جان هم‌وطنان خود در این جاده می‌باشند که تکمیل شدن این پروژه نیازمند تأمین اعتبار است.

تین نیوز

در حالی مردم پهناورترین استان کشور قریب به دوازده سال است که چشم‌انتظار تکمیل شدن بزرگراه زابل- زاهدان هستند و روزانه شاهد از دست دادن جان هم‌وطنان خود در این جاده می‌باشند که تکمیل شدن این پروژه نیازمند تأمین اعتبار است.

به گزارش تین‌نیوز، در حالی محور زابل به زاهدان یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود که این جاده یکی از مهم‌ترین مسیرها برای تردد ترانزیت‌های خارجی محسوب می‌شود اما به‌رغم گذشت قریب به 12 سال از کلنگ زنی پروژه بزرگراه زابل- زاهدان هنوز خبری از افتتاح و تکمیل شدن آن نیست.

در همین راستا هرروز شاهد تصادفاتی هستیم که جان بسیاری از هم‌وطنانمان را در این جاده که نام مرگ بر آن حک‌شده به دلیل عدم استاندارد بودن و دو بانده بودن از دست می‌دهیم.

اگرچه در میان استان‌های کشور سیستان و بلوچستان ازلحاظ داشتن راه‌های مناسب به‌عنوان فقیرترین استان کشور محسوب می‌شود که کم‌ترین بزرگراه را داشته است. از طرفی نیز غیراستاندارد بودن، کم‌عرض بودن، عبور حیوانات اهلی به‌مثل شتر از عرض جاده باعث شده تا در جاده‌های استان همواره شاهد تصادفات بی‌شماری باشیم.

در همین راستا مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در بازدید از روند اجرایی بزرگراه زابل به زاهدان بابیان اینکه شروع این پروژه در سال 85 کلنگ زنی شد، اظهار کرد: بزرگراه زابل- زاهدان یکی از طرح‌های مهم سیستان و بلوچستان در حوزه جاده‌ای است که به دلیل تراکم تردد در این محور به‌ویژه در ایام تعطیل سال تکمیل شدن آن اهمیت بیشتری به خود می‌گیرد.

به گزارش عصر هامون، وی بابیان اینکه تکمیل این طرح نیازمند اعتبارات قابل‌توجهی است که میزان سرعت پیشرفت طرح نیز به آن بستگی دارد، افزود: میزان پیشرفت بر اساس میزان اعتبار واریزشده پیش می‌رود و طولانی شدن اجرا نیز به همین دلیل بوده است، بنابراین نمی‌توان گفت کل اجرای طرح 12سال به طول انجامیده است زیرا هر نقطه بازه زمانی خاصی برای تکمیل داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان کرد: برای این طرح بیش از 170 میلیارد تومان هزینه شده است تا امروز نسبت به اعتبار تخصیص‌یافته، پروژه پیشرفت بیشتری داشته است درحالی‌که پیمان‌کاران بیش از 30 میلیارد تومان مطالبه دارند و باید پرداخت شود.

وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: این طرح متناسب بااعتبار تزریق‌شده پیشرفت خواهد داشت و اگر این اعتبار زیاد باشد پیشرفت طرح نیز سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت و طولانی شدن اجرای آن فقط به این دلیل بود که اعتبارات به‌کندی تخصیص پیدا می‌کرد که اگر این روال ادامه داشته باشد نمی‌توان برای تکمیل آن زمان قطعی را اعلام کرد.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.