| کد خبر: 164562 |

◄ دیوان عدالت اجرای «طرح ترافیک جدید» را لغو می‌کند؟

دیوان عدالت اداری شهریور ماه سال گذشته مصوبه شورای شهر تهران در خصوص افزایش عوارض طرح ترافیک سال 95 نسبت به سال 94 را باطل اعلام کرد

تین نیوز

در حالی خبر بررسی طرح ترافیک جدید در دیوان عدالت در وب‌سایت‌های مختلف به سرعت منتشر می‌شود که محسن هاشمی رئیس شورای شهر و محمد سالاری عضو این شورا از به تعویق افتادن آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند، اما منابع موثق در سازمان حمل‌ونقل و ترافیک این موضوع را تایید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، شنیده‌ها حاکی از این است که طرح ترافیک پرحاشیه تهران در سال جاری که پس از حرف و حدیث‌های فراوان به تصویب شورای شهر رسیده و برای اجرا به شهرداری ابلاغ شده، به دلیل برخی مغایرت‌های قانونی از جمله افزایش بی‌سابقه و چندین برابری عوارض برای برخی گروه‌های هدف، در دستور کار بررسی کمیسیون تخصصی شهرداری‌های دیوان عدالت اداری قرار گرفته است و احتمال صدور دستور موقت توقف اجرای آن نیز می‌رود.

دیوان عدالت اداری شهریور ماه سال گذشته مصوبه شورای شهر تهران در خصوص افزایش عوارض طرح ترافیک سال 95 نسبت به سال 94 را به دلیل افزایش 80 درصد عوارض که مخالف ماده 77 اصلاحی قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای کشور و انتخاب شهرداران و بیش از نرخ تورمی اعلام شده توسط بانک مرکزی بوده باطل اعلام و عنوان کرد که نرخ طرح جدید ترافیک تهران برای برخی گروه‌ها افزایش  400 درصدی دارد.

این در حالی است که هشتم اسفندماه سال 96 قاضی ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جمع خبرنگاران در خصوص «ورود سازمان بازرسی به موضوع طرح ترافیک خبرنگاران»، گفته بود: سازمان بازرسی در این قضیه وارد شده است. 

در تماسی که با سید حمود میرلوحی عضو دیگر شورای شهر و معاون اجرایی این شورا برقرار شد، وی با رد این شایعات گفت: دلیلی وجود ندارد که طرح ترافیک جدید در زمان اعلام شده به مرحله اجرا گذاشته نشود.

میرلوحی با اشاره به بررسی‌های همه جانبه طرح ترافیک جدید و مصوب شدن طرح در صحن شورا، تصریح کرد: طرح ترافیک جدید در کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر و شورای عالی ترافیک به خوبی مورد بررسی و دفت نظر قرار گرفت و درنهایت با رای بالا به تصویب اعضای شورای شهر رسید و در نیمه اردیبهشت به اجرا گذاشته خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.