| کد خبر: 164556 |

◄ «ولوو» از اولین کامیون برقی خود رونمایی کرد

ولوو به‌عنوان برترین تولیدکننده کامیون در جهان، در ساخت کامیون برقی هم پیش‌قدم شد.

تین نیوز

ولوو به‌عنوان برترین تولیدکننده کامیون در جهان، در ساخت کامیون برقی هم پیش‌قدم شد.

به گزارش موتور1، در شرایطی که بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند تا برای کاهش آلودگی هوا و محیط‌زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند شرکت خودروسازی ولوو که در تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین در جهان شهرت و آوازه بلندی دارد، از نخستین کامیون برقی و تمام الکتریکی خود تحت عنوان ولوو FL الکتریک رونمایی کرده است. این کامیون به کمک یک باتری ۳۰۰ کیلووات ساعتی قادر است مسافتی معادل ۳۰۰ کیلومتر را بپیماید.

شرکت خودروسازی ولوو که از سال ۱۹۲۴ میلادی درزمینهٔ طراحی، تولید و عرضه کامیون، تریلی، اتوبوس و قطعات مربوط به وسایل نقلیه آغاز بکار کرد، توانست سهم بزرگی از بازار ماشین‌های سنگین جهان را به خود اختصاص دهد.

حالا با رونمایی از نخستین کامیون تمام برقی توسط ولوو تراکس، رسماً ورود و پیوستن خود به جمع تولیدکنندگان این محصولات را اعلام کرد.

این محصول جدید به‌منظور مقاصد تجاری همچون توزیع محصولات و مأموریت‌های شهری نظیر جمع‌آوری زباله طراحی و تولیدشده و به نظر می‌رسد این کامیون می‌تواند گوی سبقت را از سایر رقبایش برباید.

موتور الکتریکی ۱۸۵ کیلوواتی در کنار سیستم انتقال قدرت ۲ سرعته و تولید گشتاور ۴۲۵ نیوتن‌تر، بازدهی بیشتری را برای این کامیون برقی رقم می‌زند.

این کامیون برای شارژ شدن به ۱ الی ۲ ساعت زمان نیاز دارد و یا برای شارژ شبانه یا AC حدود ۱۰ ساعت لازم دارد.

نمونه‌های اولیه کامیون ولوو FL الکتریک از هم‌اکنون در اختیار مشتریان گوتنبرگ قرارگرفته است. البته تولید انبوه و فروش این خودرو در سال ۲۰۱۹ کلید زده خواهد شد.

برد کم کامیون‌های الکتریکی در مقایسه با مدل‌های دیزل، نقطه‌ضعف بزرگ آن‌ها محسوب می‌شود که به نظر می‌رسد با افزایش فناوری باتری‌های خودروهای الکتریکی این مشکل هم حل شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.