| کد خبر: 164555 |

◄ جزئیات توافقات حمل‌ونقلی با پاکستان از زبان آخوندی

وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی خط ترانزیتی و کریدور منطقه‌ای حمل‌ونقل سه کشور پاکستان، ایران و ترکیه خبر داد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی خط ترانزیتی و کریدور منطقه‌ای حمل‌ونقل سه کشور پاکستان، ایران و ترکیه خبر داد و جزئیات توافقات صورت گرفته در سفر به پاکستان را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز، عباس آخوندی گفت: در نشست با مسئولان پاکستانی مقرر شد که با همکاری ترکیه خط ترانزیتی سه‌جانبه راه‌اندازی شود.

او از برقراری پرواز منطقه‌ای خبر داد و گفت: توافقاتی خوبی درزمینهٔ برقراری پرواز از پاکستان به شهرهای چابهار، زاهدان، ایرانشهر یا زابل در راستای تسهیل سفر هوایی بین دو کشور برقرارشده است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به زیرساخت‌های هوایی پاکستان اشاره کرد و گفت:  فرودگاه‌های مناسبی در شهرهای مهم این کشور ازجمله لاهور، کراچی، کویته و اسلام‌آباد وجود دارد که  امکان مناسبی را به‌منظور سفر هوایی بین دو کشور را فراهم می‌کند.

آخوندی گفت: سالانه بیش از 200 هزار زائر از پاکستان به ایران و به‌منظور زیارت به شهر مشهد عزیمت می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی از پیشنهاد طرف پاکستانی برای انتقال  مسافران از راه دریا خبر داد و گفت: مقرر شد در خصوص راه‌اندازی خط دریایی چابهار به کراچی، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

او درباره  توافقات صورت گرفته درزمینهٔ ریلی گفت:  توافق نوسازی و احیای مسیر ریلی زاهدان-کویته و ارتقاء کیفیت خط ریلی و قطارهای این مسیر برای گسترش حمل‌ونقل کالا از مسیر ریلی را از دیگر دستاوردهای این سفر است.

به گزارش ایرنا، آخوندی که به همراه هیات 20 نفره در حوزه‌های جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی به پاکستان سفر کرده بود، امروز پس از دیدار با مقام‌های مختلف این کشور شهر لاهور را به مقصد تهران ترک کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.