| کد خبر: 164479 |

◄ اولین قدم دولت آلمان در حمایت از ساخت خودروهای الکتریکی

با توجه به تأثیر بسزای توسعه خودروهای الکتریکی بر کاهش آلودگی هوای شهرها، دولت آلمان درصدد کمک به افزایش سرعت همه‌گیر شدن این فناوری است.

تین نیوز

با توجه به تأثیر بسزای توسعه خودروهای الکتریکی بر کاهش آلودگی هوای شهرها، دولت آلمان درصدد کمک به افزایش شتاب فراگیر شدن این فناوری است.

دولت آلمان اعلام آمادگی کرده تا از تولیدکنندگان باتری‌های خودروهای الکتریکی حمایت کند. پیتر آلتمایر وزیر اقتصاد آلمان با اعلام این خبر افزود: حمایت‌های متعددی برای این تولیدکنندگان در نظر گرفته خواهد شد. به‌عنوان نمونه ممکن است از پرداخت بهای انرژی معاف شوند.

به گزارش رویترز پیتر آلتمایر گفت: باتری‌سازی یکی از صنایع پرمصرف به‌شمار می‌رود و هزینه انرژی در این صنایع تعیین‌کننده است.

این نخستین اقدام تشویقی دولت آلمان در جهت توسعه خودروهای برقی به‌شمار می‌رود. در آلمان تاکنون تنها مشوق‌هایی برای خریداران خودروهای برقی و هیبریدی قابل شارژ در نظر گرفته‌شده بود، اما برای تولید این خودروها هیچ کمکی از سوی دولت برنامه‌ریزی نشده بود.

آلتمایر اعلام کرد: «تولید باتری‌های خودروهای برقی نباید دغدغه خودروسازان باشد. عرضه مطمئن این باتری‌ها در آینده باید تضمین‌شده باشد و دولت آلمان آمادگی دارد از تولید این باتری‌ها حمایت کند.»

او تصریح کرد: «تصمیم‌گیری درباره فناوری‌های آینده خودروسازی و خودروهای برقی باید به‌سرعت انجام شود.»

در حال حاضر با توجه به آلایندگی بالای خودروهای دیزل و رسوایی دیزل گیت که گریبان گیر خودروسازان آلمانی شد، بسیاری از خودروسازان تمرکز خود را از تولید خودروهای دیزل به‌سوی خودروهای برقی و هیبریدی معطوف کرده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.