| کد خبر: 164474 |

◄ نشست مشترک صرافان و بانک مرکزی برای تعیین‌تکلیف فروش ارز

رئیس کانون صرافان برای تعیین تکلیف چگونگی فعالیت صرافان از جلسه‌ای که در آینده نزدیک‌بین مسئولان صرافی و مدیران بانک مرکزی برگزار خواهد شد خبر داد.

تین نیوز

رئیس کانون صرافان از جلسه‌ای  بین مسئولان صرافی و مدیران بانک مرکزی  برای تعیین‌تکلیف چگونگی فعالیت صرافان در بازار ارز خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، سعید مجتهدی گفت: صنف صرافی منافع ملی را به منافع صنفی خود ترجیح می‌دهد و توانایی لازم را برای همکاری با دولت در جهت پوشش مبادلات ارزی کشور دارد.

مجتهدی افزود: باید اجازه داد مسئولان به بازار ارز نظم بدهند و در این شرایط صبوری خریداران و فروشندگان ارز ضروری است تا جایگاه هرکسی اعم از بانک‌ها و صرافی‌ها در بازار مشخص شود.

وی با یادآوری اظهارات رئیس‌کل بانک مرکزی درباره اینکه هنوز بخشی از مبادلات بین‌المللی ایران به عهده صرافی‌هاست، گفت: هنوز روابط بانکی ایران در سطح مطلوب نیست و ازاین‌رو صرافی‌ها می‌توانند در مراودات ارزی همکاری لازم را با دولت داشته باشند.

مجتهدی، حضور صرافان را برای کمک به سیستم نقل و انتقالات مالی کشور ضروری دانست و گفت: با توجه به تحریم‌ها، بدون کمک صرافی‌ها نمی‌توان انتظار داشت چرخه پولی به‌طور کامل شکل گیرد.

رئیس کانون صرافان ایرانیان در پاسخ به اینکه کدام‌یک از صرافی‌ها قرار است با اقدام نیروی انتظامی پلمپ شود، اظهار کرد: صرافی‌های دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی مشکلی ندارند اما اگر مجوز صرافی حتی یک روز پیش نیز باطل‌شده باشد، باید تمدید شود.

وی درعین‌حال افزود: باید بین صرافی که نسبت به دریافت مجوز اقدام کرده و همه معاملات آن در سامانه نظارت ارز ثبت می‌شود و مالیات سالیانه را به‌طور شفاف می‌پردازد با فردی که هیچ‌گاه مالیات نداده و معاملات آن نیز قابل‌پیگیری نیست و اقدام‌هایش مصداق پول‌شویی است، تفاوت قائل شد.

به گزارش ایرنا، بر اساس اطلاعیه جدید بانک مرکزی که شامگاه جمعه منتشر شد، صرافی‌ها ازاین‌پس مجاز به انتقال ارز به دستور هر یک از بانک‌های دارای مجوز ارزی، خرید ارز ناشی از صادرات کالاهای غیرنفتی از صادرکنندگان و فروش ارز خریداری‌شده به متقاضیان از طریق سیستم بانکی هستند.

بر این اساس، همه صرافی­‌ها تا اطلاع ثانوی مجاز به خریدوفروش اسکناس به‌صورت فیزیکی نبوده و این امر از طریق بانک‌ها انجام خواهد شد ضمن آنکه تأمین ارز برای واردات کالا و خدمت به کشور فقط پس از انجام ثبت سفارش و ثبت خدمت امکان‌پذیر است.

همچنین ازاین‌پس انتقال ارز از طریق سیستم بانکی و یا صرافی‌های مجاز با تقاضای بانک عامل انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.