| کد خبر: 164418 |

دبیر سابق انجمن شرکت‌های هواپیمایی صنعت هوایی مطرح کرد؛

◄ تامین ارز به چالش اساسی ایرلاین‌ها تبدیل شده است

وضعیتی که در چند هفته اخیر در نوسانات ارزی به وجود آمده است شرکت‌های هواپیمایی را با معضل جدی روبه‌رو کرده است و این موضوع می‌تواند در بحث عملیاتی کردن پرواز تأثیر بسیاری داشته باشد.

تین نیوز

یک کارشناس صنعت هوایی عنوان کرد: هم‌اکنون برای ایرلاین‌‌ها تهیه ارز بسیار سخت شده است. این در حالی است که شرکت‌های هواپیمایی باید بتوانند جداگانه با بانک مرکزی وارد مذاکره شوند تا نیازهای ارز خود را تأمین کنند در غیرازاین صورت این مشکل می‌تواند عملیات ایرلاین ها را تحت تأثیر قرار می‌گذارد.

حمید غوابش در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص نوسانات ارزی به وجود آمده در چند هفته گذشته و تأثیر آن بر روی فعالیت شرکت‌های هواپیمایی، عنوان کرد: در حال حاضر 70درصد از هزینه‌های عملیاتی شرکت‌های هواپیمایی در کشور ارزی است در همین راستا نوسانات به وجود آمده کار را برای ایرلاین‌ها بسیار سخت خواهد کرد.

وی افزود: وضعیتی که در چند هفته اخیر در نوسانات ارزی به وجود آمده است شرکت‌های هواپیمایی را با معضل جدی روبه‌رو کرده است و این موضوع می‌تواند در بحث عملیاتی کردن پرواز تأثیر بسیاری داشته باشد.

این کارشناس صنعت هوایی با بیان اینکه بیشتر هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی شامل خرید هواپیما تا هزینه تعمیر و نگهداری و آموزش ارزی می‌شود بیان کرد: افزایش قیمت ارز هزینه قابل‌توجهی را برای شرکت‌های هواپیمایی تحمیل می‌کند.

دبیر سابق انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه در حال حاضر عرضه ارز  با مشکل جدی مواجه است، تأکید کرد: هم‌اکنون برای ایرلاین‌‌ها تهیه ارز بسیار سخت که به اعتقاد بنده باید شرکت‌های هواپیمایی بتوانند جداگانه با بانک مرکزی وارد مذاکره شوند تا نیازهای ارز خود را تأمین کنند در غیر از این صورت این مشکل می‌تواند عملیات ایرلاین ها را تحت تأثیر قرار می‌گذارد.

غوابش می‌افزاید: اگر شرکت‌های هواپیمایی نتوانند به‌موقع قطعه خریداری کنند و نیروهای انسانی خود را آموزش دهند عملاً عملیات پروازی با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.