| کد خبر: 164358 |

مرور وعده‌های مسئولان؛

◄ وعده الکترونیکی شدن تمام گیت‌های عوارضی تا آبان ماه

این پروژه یکی از مهم‌ترین طرح‌های ریلی کشور محسوب می‌شود که هم اکنون مراحل اجرایی آن با سرعت خوبی در حال انجام است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی وعده داد تا آبان ماه امسال تمام گیت‌های عوارضی در آزادراه‌ها الکترونیکی شود.

بر اساس خبری که تین‌نیوز 19 اسفند ماه سال گذشته منتشر کرد، عباس آخوندی در مراسم امضای هم‌زمان قرارداد مشارکت در ساخت 6 پروژه آزادراهی به طول 439 کیلومتر که با حضور معاونان وزیر و نمایندگان مجلس و همچنین مدیران عامل سرمایه‌گذار در بخش آزادراهی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، از  یکپارچه شدن دریافت عوارض در آزادراه‌های کشور خبر داد.

وی اظهار کرد: اخیراً با یک کنسرسیوم برای راه‌اندازی دروازه‌های الکترونیکی در عوارضی‌ها به توافق رسیده‌ایم و قرار بر این است که تمام عوارضی‌های کشورمان الکترونیکی شود تا موجب رفاه بیشتر مسافران باشد.

به گفته آخوندی با این کار هم ترافیک در نقطه عوارضی‌ها رفع می‌شود و هم هزینه‌ها برای شرکت‌های سازنده آزادراه کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز، وی ادامه داد: بر این اساس تا هشت ماه آینده تمام گیت‌های عوارضی در آزادراه‌ها الکترونیکی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شد در بخش راه‌های کشور تا سال 1404 میزان آزادراه‌های موجود باید به 10 هزار کیلومتر برسد که تا این لحظه سعی کرده‌ایم سهم خود را از اجرای این پروژه در برنامه ششم توسعه انجام دهیم که معادل 4 هزار کیلومتر پروژه آزادراهی است.

وی با قدردانی از سرمایه‌گذاران و مدیران عامل پروژه‌های آزادراهی که در شرایط موجود به دولت اعتماد کردند ، خاطرنشان کرد: تلاش داریم نحوه تأمین مالی از بانک را برای بخش خصوصی فراهم کنیم. ما می‌دانیم که انجام سرمایه‌گذاری 70 درصدی برای یک پروژه ان هم تضمینی که بر اساس افزایش خدمت در آینده باشد.

آخوندی بابیان اینکه برای رسیدن به این هدف ابتدا مشکلان بود که بانک‌ها نمی‌توانستند بیش از 15 درصد تأمین مالی داشته باشند ادامه داد: در شورای پول و اعتبار توانستیم این رقم را به بیش از 15 درصد برسانیم که موفقیت بسیار بزرگی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.