| کد خبر: 164344 |

◄ فعال‌تر شدن بنادر جنوبی ایران با مشارکت قطری‌ها

همکاری مشترک با قطر باعث فعال شدن بنادر جنوبی کشور می‌شود.

تین نیوز

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در خصوص تأثیر سرمایه‌گذاری قطری‌ها در بنادر ایران، گفت: حضورهیات عالی‌رتبه وزارت حمل‌ونقل و سازمان بنادر قطر در ایران به‌طورقطع می‌تواند منجر به توسعه همکاری‌های مشترک بندری و دریایی شود. بدین‌جهت امیدواریم مدیران بنادر جنوبی بتوانند قراردادهای خوبی را با سازمان بنادر قطر امضا کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، جمشید عدالتیان خاطرنشان کرد: عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی کشور در جهت جذب سرمایه‌گذار خارجی در بنادر کشور بسیار مطلوب و ارزنده بوده است. این روند با حمایت سایر سازمان‌ها و نهادهای مربوطه می‌تواند افزایش و توسعه پیدا کند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد:زیرساخت‌های هر کشوری به‌ویژه بنادر، امتیازی برای سرعت بخشیدن به امور تجاری آن کشور محسوب می‌شود و این زیرساخت‌ها می‌تواند تأثیر بسزایی در زندگی مردم و به‌خصوص بندرنشینان داشته باشد.

وی گفت:سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در جهت توسعه بنادر باعث ایجاد اشتغال پایدار، افزایش تولید ناخالص داخلی و ارتقای تراز تجاری کشور می‌شود. برخی از بنادر مناطق آزاد به‌ویژه بندر جبل‌علی در دبی با توسعه زیرساخت‌ها توانست به رشد تجاری قابل‌توجهی برسد. لذا در کشور ماهم با توسعه زیرساخت‌های بنادر می‌توان هر چه سریع‌تر کریدور شمال - جنوب و کریدور شرق -غرب را فعال کرد که به‌واسطه این امر می‌توان سود قابل‌توجهی کسب کرد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران در پاسخ به این سؤال که به‌منظور افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خارجی در بنادر کشور چه تمهیداتی باید اندیشیده شود؟ ادامه داد: برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی باید حمایت‌ها و هزینه‌های مختلفی که در قانون جذب سرمایه‌گذار خارجی لحاظ شده است، انجام شود. ازجمله این حمایت‌ها می‌توان به بهبود فضای کسب‌وکار، تضمین سود و برگشت سرمایه در بازه زمانی کوتاه‌مدت به سرمایه‌گذار داخلی و خارجی اشاره کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.