| کد خبر: 164263 |

◄ دلیل حادثه پرواز تهران – ارومیه

تاخیر حاصل از نقص فنی یک هواپیمای دیگر علت حادثه پرواز تهران – ارومیه اعلام شد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری گفت: علت حادثه در 4 فروردین97 پرواز تهران – ارومیه متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان، تاخیر حاصل از نقص فنی یک هواپیمای دیگر شرکت مذکور بوده است.

حسن رضایی‌فر اظهار کرد: کمیته ویژه بررسی علت حادثه 4 فروردین 97 پرواز تهران-ارومیه توسط سازمان هواپیمایی کشوری تعیین و به‌منظور بررسی جعبه سیاه هواپیما، جلسات کارشناسی متعددی برگزار کرد و همچنین اقدامات اصلاحی در خصوص خلبان و عملیات شرکت هواپیمایی آسمان به‌منظور پیشگیری از تکرار آن بررسی شد.

وی افزود: پرواز ٨٥٨ شرکت آسمان به مقصد ارومیه با هواپیمای B727 با ٥ ساعت تأخیر انجام شد که علت تاخیر حاصل از نقص فنی یک هواپیمای دیگر شرکت مذکور بوده است.

حسن رضایی‌فر تصریح کرد: خلبان به هنگام مراجعه به دیسپچ اخطارهای هواشناسی ارومیه را دریافت می‌کند، خلبان به امید بهبود هوا و جهت همکاری با مسافران معطل شده در فرودگاه، پرواز را انجام داده تا در صورت امکان مسافران را به مقصد برساند.

مدیرکل دفتر بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری افزود: به هنگام رسیدن به فضای ارومیه متأسفانه وضعیت هوا بدتر شده که توسط برج فرودگاه ارومیه به خلبان ابلاغ می‌شود. در این زمان کمک‌خلبان و مهندس پرواز پیشنهاد برگشت به تهران را داده لیکن خلبان با پذیرش ریسک، پرواز را ادامه داده و در ارتفاع کم با توربولانس شدید هوا برخورد و براثر آن هواپیما با گردش شدید و غیراستاندارد مواجه می‌شود که منجر به ترس و ناراحتی مسافران شده است.

وی خاطرنشان کرد: سپس خلبان ضمن کنترل هواپیما تصمیم به بازگشت به تهران گرفته و هواپیما به‌طور سالم در فرودگاه مهرآباد فرود آمده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.