| کد خبر: 164245 |

◄ آغاز پروژه 21 میلیارد تومانی مجتمع بندری نگین بوشهر

لایروبی اسکله ترمینال کانتینری مجتمع بندری نگین بوشهر آغازشد.

تین نیوز

سرپرست اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پروژه لایروبی اسکله پایانه کانتینری مجتمع بندری نگین(جزیره نگین) با 21 میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، نوراله اسعدی افزود: با اجرای عملیات لایروبی زمینه پهلوگیری ۵۰ هزار تنی در اسکله پایانه کانتینری نگین فراهم می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه طرح لایروبی در مدت ۴ ماه اجرا می‌شود عنوان کرد: ظرفیت این پایانه تخلیه و بارگیری ۳۰۰ هزار TEU کانتینر است که با افتتاح آن ظرفیت کانتینری بندر بوشهر به بیش ۶۰۰ هزار TEU کانتینر می‌رسد.

اسعدی ادامه داد: با افتتاح این ترمینال کانتینری جزیره نگین در نیمه نخست سال جاری بندر بوشهر به‌عنوان دومین بندر کانتینری کشور پس از بندر شهید رجایی تبدیل می‌شود.

وی یادآور شد: با تکمیل طرح توسعه‌ای بندر بوشهر در جزیره نگین ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر با بیش از ۲ برابر افزایش به ۱۵ میلیون تن می‌رسد.

اسعدی با اشاره به قابلیت مهم مجتمع بندری نگین افزود: ‌محدوده ۵۰ هکتاری بندر بوشهر باوجود افزایش ۱۰ هکتاری، پاسخگوی توسعه این بندر نبود که در این راستا مجتمع بندری نگین جزیره نگین برای ساخت ترمینال کانتینری، چندمنظوره و اسکله کالای فله و مایع اختصاص پیدا کرد. 

وی ادامه داد: مساحت مجتمع بندری نگین بوشهر را ۴۷۰ هکتار است که پروژه‌های پیش‌بینی‌شده در مجتمع بندری نگین در مساحتی حدود ۲۰۰ هکتار اجرا می‌شود و مابقی آن نیز اراضی پشتیبان است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.