| کد خبر: 164232 |

◄ مکان‌یابی 44 نقطه در خراسان رضوی برای ساخت مجتمع‌های خدمات رفاهی

احداث مجتمع خدماتی رفاهی در ۴۴ نقطه مکان‌یابی شده خراسان رضوی باعث پیگیری سفر به شکلی ایمن تا رسیدن به مقصد می‌شود.

تین نیوز

رئیس اداره بازرگانی و سرمایه‌گذاری اداره راهداری خراسان رضوی گفت: باهدف تسریع در صدور مجوزها و سهولت بیشتر سرمایه‌گذاران در احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی، مقرر شد فرآیند تخصیص یا تغییر کاربری زمین‌های محل احداث مجتمع خدماتی رفاهی در ۴۴ نقطه مکان‌یابی شده، بدون طرح موضوع در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان انجام شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی، سید حامد افتخارزاده گفت: جذب مسافران جاده‌ای به داخل مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی به‌منظور برخورداری از یک استراحت کوتاه‌مدت رضایت‌بخش، استفاده از امکانات داخل مجتمع‌ها، رفع خستگی و پیگیری سفر به شکلی ایمن تا رسیدن به مقصد نقش قابل‌توجهی در ارتقای ایمنی جاده‌ای دارد. لذا جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه از اهداف و برنامه‌های اصلی این اداره کل است.

وی با اشاره به این‌که متولی صدور موافقت اصولی اولیه و پروانه بهره‌برداری از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان است، افزود: برابر با قوانین موجود، به‌منظور اخذ زمین‌های دولتی و تغییر کاربری آن‌ها از کشاورزی به خدماتی، نیازمند طی یک فرآیند قانونی ولی زمان‌بر است که دراین‌بین، اخذ نظر کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان، بخش عمده‌ای از فرآینداست. کارگروه مذکور، کلیه طرح‌های سرمایه‌گذاری دولتی و غیردولتی در سطح استان را از منظر کلیه دستگاه‌های عضو کارگروه بررسی و نظر نهایی خود را به ارگان‌های ذی‌ربط در خصوص امکان یا عدم امکان تغییر کاربری زمین‌ها ارائه می‌نماید و بدین منظور، اقدام به اخذ استعلامات کتبی از بیش از بیست دستگاه‌ دولتی نموده و متعاقباً پس از گردآوری پاسخ این استعلامات، پروژه موردنظر را در کارگروه مطرح و روی آن تصمیم‌گیری می‌نماید.

افتخار زاده ادامه داد: در طرح‌های احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی، این فرآیند به‌طورمعمول بسته به سطح پیگیری سرمایه‌گذاران، بین شش ماه تا دو سال زمان می‌برد و بسیاری از سرمایه‌گذاران از طولانی بودن این فرآیند گلایه دارند؛ به‌خصوص که در برخی موارد نتیجه بررسی طرح‌ها در کارگروه مذکور، منفی بوده و بدین ترتیب کلیه پیگیری‌ها و اقدامات سرمایه‌گذاران عملاً بی‌نتیجه است.

این مقام مسئول با توجه به اهمیت فوق‌العاده موضوعات مرتبط با ایمنی جاده‌ها و ماهیت خدمات‌رسانی مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌ها گفت: این اداره کل از ابتدای سال ۱۳۹۶ و پس از انعقاد تفاهم‌نامه حمایت از سرمایه‌گذاران در احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی میان رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و رئیس سازمان امور اراضی کشور، تلاش خود را بر روی حذف یا ساده‌سازی فرآیند طولانی کارگروه امور زیربنایی استان برای طرح‌های سرمایه‌گذاری در احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی معطوف نمود و در مکاتبات متعدد با دستگاه‌های ذی‌ربط به‌خصوص استانداری خراسان رضوی، سازمان امور اراضی، اداره کل راه و شهرسازی، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان و... این مهم را در دستور کار قرارداد.

رئیس اداره بازرگانی و سرمایه‌گذاری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی ضمن اشاره به مطرح‌شدن درخواست این اداره کل در جلسه ۲۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۶ کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان گفت: این موضوع با نظر مساعد و حمایت معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد نقاطی که اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در قالب طرح تفصیلی مجتمع‌های خدماتی رفاهی استان مکان‌یابی نموده است (۴۴ نقطه) از چرخه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی خارج و استعلامات موردنظر مستقیماً توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یا اداره امور اراضی جهاد کشاورزی استان اخذ گردد و بدین ترتیب نیازی به طرح موضوع در کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان نخواهد بود.

وی تأکید کرد: گام بزرگی در جهت ساده و کوتاه‌سازی روال اخذ مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاران در احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی استان برداشته‌شده است.

افتخار زاده عنوان کرد: نقشه قرارگیری ۴۴ نقطه مکان‌یابی شده به همراه کلیه ضوابط و اطلاعاتی که در تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران محترم تأثیرگذار است در پرتال این اداره کل به آدرس www.razavi.rmto.ir، در زبانه قوانین و مقررات و زیرمجموعه تأسیسات زیربنایی و جانبی قابل‌دسترسی است. سرمایه‌گذارانی که مایل به سرمایه‌گذاری در این نقاط باشند می‌توانند علاوه بر استفاده از امتیازات مصوبه مذکور، از سایر تسهیلات سازمان متبوع مثل ساده‌سازی ضوابط احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی برای این نقاط و کمک‌های بلاعوض سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در احداث رمپ‌های ورود و خروج و نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی مجتمع بهره‌مند شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.