| کد خبر: 164204 |

مدیرعامل «رجا» خبر داد:

◄ پیشنهاد افزایش 10 درصدی قیمت بلیت قطار به راه‌آهن

محمد رجبی ضمن بیان این نکته که در نوروز امسال 950 هزار نفر مسافر را از طریق محورهای ریلی کشور جابه‌جا کردیم، گفت: این رقم در مقایسه با سال گذشته 5.4 درصد رشد را نشان می‌دهد. مدیرعامل شرکت رجا افزود:ما همچنین در سال گذشته و در جهت بهسازی ناوگان مسافری خود، اقدام به خرید واگن از شرکت‌های واگن پارس و پلورسبز کردیم و 40 واگن را نیز نوسازی کردیم.

تین نیوز

نشست خبری مربوط به گزارش عملکرد شرکت رجا در سال 96 و نوروز 97و برنامه‌های رجا در سال جدید در محل شرکت رجا، با حضور مدیرعامل این شرکت و مدیر عامل هلدینگ تامین اجتماعی (هگتا) برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز، محمد رجبی با بیان این‌که در نوروز امسال 950 هزار نفر مسافر را از طریق محورهای ریلی کشور جابه‌جا کردیم، گفت: این رقم در مقایسه با سال گذشته 5.4 درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت رجا افزود: ما همچنین در سال گذشته و در جهت به‌سازی ناوگان مسافری خود، اقدام به خرید واگن از شرکت‌های واگن پارس و پلورسبز کردیم و 40 واگن را نیز نوسازی کردیم.

محمد رجبی با تاکید بر اینکه از سال 94 قیمت‌ بلیت قطار افزایش نداشته، گفت: برای تعدیل‌ قیمت بلیت‌ها به‌نحوی که برای ما زیان‌ده نباشد و به مردم هم بر اثر افزایش نرخ بلیت به دلیل افزایش هزینه‌ها فشار نیاید، پیشنهاد افزایش ۱۰ درصدی بلیت قطار را پس از دو سال به شرکت راه‌آهن ارائه داده‌ایم چرا که هزینه‌ها بسیار بالا است و این درصد را بر اساس افزایش نرخ دلار و نرخ تورم تعیین کرده‌ایم.

این مقام مسئول درباره میزان جابه‌جایی مسافر در سال 96 و 95 گفت: در بخش مسافر 14.7 میلیون نفر در سال 96 جابه‌جا کردیم که این رقم در سال 95 عدد 14.2 میلیون نفر بود.

رجبی همچنین نرخ تورم سالانه، نوسانات نرخ ارز و دلار را از عوامل موثر بر کار شرکت‌های ریلی دانست و ادامه داد: 45 درصد کل هزینه رجا ارزی است. به‌عنوان مثال هزینه مربوط به خرید ترنست‌ها، چرخ، ترمز و سیستم کنترل ارزی است هرچند که ما در تلاشیم تا بیشتر از تولیدات داخلی خرید کنیم.

رجبی با اشاره به اینکه 50 درصد ظرفیت ناوگان ریلی توسط رجا و 50 درصد توسط مجموعه سفیرریل هدایت می‌شود،گفت: در قالب دو نامه مستقل درخواست افزایش قیمت از سوی رجا و سفیرریل مطرح شده است

مدیرعامل رجا درباره نرخ بلیت‌ها همچنین گفت: برای سقف نرخ‌های شناوری بلیت‌ها درخواست افزایش 10درصدی داده‌ایم و در بقیه بلیت‌ها نیز درصدها متفاوت است، اما باید منتظر تایید مدیران راه‌آهن و ادامه جلسات در این حوزه بود.

رجبی همچنین از پیش‌فروش بهاره بلیت قطار از هفته گذشته خبر داد و گفت: فعلاً در این پیش‌فروش هم افزایش قیمت بلیت نداریم. ضمن اینکه باشگاه مشتریان رجا هم راه‌اندازی شده است و طبق آن جوایزی را برای مشتریانمان فراهم کرده‌ایم.

محمد رجبی با بیان این‌که امسال رکورد صدور بلیت را شکستیم، از فروش 141 بلیت در ثانیه در سال 96 در مقایسه با سال 95 که رکورد فروش 92 بلیت در ثانیه را در کارنامه خود داشت، خبر داد.

مدیرعامل شرکت رجا ادامه داد: امسال قطار تهران - شیراز روزانه شد و قطار سپهر 4 تخته که تولید داخل است به‌صورت یک روز در میان در مسیر قم- مشهد راه‌اندازی شد.

قطارهای گردشگری

مدیرعامل رجا گفت: امسال قطارهای گردشگری تهران- سوادکوه، تهران - بادرود و تهران - سرخه داشتیم و قطار گردشگری تهران - شیرگاه بزودی ا ضافه می‌شود.

وی اضافه کرد: در برخی‌ مسیرها و تاریخ‌ها تخفیفاتی تا 30 درصدی اعمال کردیم که گروه‌های دانشجویی و دانش‌آ‌موزی می‌توانند از آن استفاده کنند.

رجبی همچنین از افزایش سهم اینترنتی بلیت قطارهای رجا خبر داد و گفت: سهم آژانس‌ها در گذشته بالای 70 درصد بود که این رقم امروز به 61 درصد کاهش یافته است و در حال حاضر 15 درصد بلیت‌ها توسط سایت رجا، 22 درصد از طریق سایر وب‌سایت‌ها و همچنین درصدی توسط فروش تلفنی از طریق شماره 1539 امکان‌پذیر است. ضمن اینکه جمعا سهم غیرحضوری و اینترنتی بلیت‌های رجاء 39درصد شد که تلاش می‌‌کنیم این رقم به 45 درصد هم افزایش یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.