| کد خبر: 164176 |

◄ 50 میلیون تردد در جاده‌ها طی نوروز 97/ مازندران استان اول شد

معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۱۳.۷ درصدی تردد‌های ورودی و خروجی وسایل نقلیه در سفرهای نوروزی ۹۷ خبر داد و اقدامات سازمان را برای سفرهای نوروزی 97 تشریح کرد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۱۳.۷ درصدی تردد‌های ورودی و خروجی وسایل نقلیه در سفرهای نوروزی ۹۷ خبر داد و اقدامات سازمان را برای سفرهای نوروزی 97 تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز، عبدالهاشم حسن‌نیا گفت: ۴۹ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۵۹۸ خودرو میزان آمار ثبت‌شده توسط دوربین‌ها بوده  است که میانگین تردد ساعتی در ترددشمارهای مشابه از ابتدای طرح (۲۴ اسفند ۹۶) تا پایان روز ۱۷ فروردین‌ماه در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۳.۷ درصد افزایش داشته است.

او گفت:  استان مازندران با ثبت رکورد ۲ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۹۷ خودرو ورودی و ۲ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۲۶۷ خودرو خروجی و انباشت ۷۸ هزار و ۲۳۰ خودرو در رتبه اول قرار دارد و استان‌های اصفهان، گیلان، خراسان رضوی، البرز و تهران به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص آمار تجمعی رفت‌وبرگشت در محورهای مهم پرتردد نیز گفت: آزادراه کرج-قزوین با احتساب تردد رفت‌وبرگشت ۵ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۸۸۹ خودرو در رتبه اول و آزادراه تهران- کرج با مجموع تردد ۵ میلیون و ۴۲۶ هزار و ۶۲۰ خودرو در رتبه دوم قرار دارند. در همین راستا آزادراه‌های تهران-قم و قزوین رشت، محور‌های فیروزکوه، هراز و کندوان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

حسن‌نیا گفت: تا پایان روز ۱۷ فروردین‌ماه ۱ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۴۸۶ تماس برای اخذ اطلاعات سفر با سامانه ۱۴۱ و ۱۹۸ هزار و ۹۵۱ تماس مستقیم نیز با اپراتور ۱۴۱ برقرار شد. همچنین از ابتدای طرح (۲۴ اسفند ۹۶) تا پایان همان روز ۴۶۵ هزار و ۹۳۵ مرتبه از اپلیکیشن ۱۴۱ بازدید به عمل آمد.

او افزود: در همین مدت ۲۵۰ هزار و ۶ پیامک به از سامانه ۱۰۰۰۱۴۱ به متقاضیان ارسال‌شده است.

حسن‌نیا درباره تعداد دوربین‌های فعال در زمان سفرهای نوروزی گفت:  در این ایام از ۷۱۰ دوربین نظارت تصوری، ۲۲۰ دستگاه سامانه تردد شمار برخط، سامانه‌های شناسایی زمان سفر، ۱۰۰۰ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور، ۳۰ سامانه توزین در حال حرکت، ‌ صندوق پیامکی پیشنهادها و انتقادات مردمی ۲۰۰۰۱۴۱، سامانه ثبت و مدیریت وقایع جاده‌ای و سامانه مدیریت ناوگان راهداری اقدام به ثبت و برداشت آمار تردد ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای و شخصی شد.

ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سفرهای نوروزی 97

او درباره تعداد ناوگان حمل‌ونقل عمومی که در نوروز 97 خدمت‌رسانی کردند گفت:  بالغ‌بر ۷۰ هزار دستگاه انواع وسیله حمل‌ونقل با فعالیت بیش از ۱۱۷ هزار ۳۰۰ راننده و کمک‌راننده در قالب ۲۵۰۰ شرکت حمل‌ونقل عمومی مسافری در حال فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم بودند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به ۷۰۵ مجتمع خدماتی-رفاهی پذیرای اشاره کرد گفت: در سفرهای گردشگری امسال اتوبوس سهم ۵۸ درصدی ، مینی‌بوس و میدل باس سهم  ‌ ۲۳ درصدی و سواری ۱۹ درصد در جابه‌جایی مسافران نقض داشتند.

حسن‌نیا به افزایش 3.4 درصدی عرضه صندلی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی اشاره کرد و گفت:  باید توجه داشت در این ۲۱ روز حدود ۱۲ میلیون صندلی عرضه‌شده است لیکن حدود ۶۲ درصد از ظرفیت ناوگان عرضه‌شده در این ایام مورداستفاده قرارگرفته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.