| کد خبر: 164101 |

◄ صدور اولین قبض جریمه پلیس برای یک خودرو خودران

خودروهای خودران هرگز عابران پیاده را در معرض خطر قرار نمی‌دهند. بااین‌حال برگ جریمه پلیس همچنان مورد تائید است و خودروی خودران بولت، جریمه‌شده است و راننده پشتیبان، اکنون مسئول این اتفاق محسوب می‌شود. هنوز معلوم نیست که راننده در دادگاه از خود دفاع خواهد کرد یا خیر، چه آنکه پلیس سان‌فرانسیسکو نیز در این مورد هیچ صحبتی نکرده است.

تین نیوز

خودروهای خودران یکی از ایمن‌ترین وسایل نقلیه در برابر عابران پیاده هستند. در سیستم هوشمند این خودروها توقف در فاصله مجاز و هشدار به عابران پیاده برنامه‌ریزی‌شده است و این خودروها نه‌تنها با عابران پیاده تصادف نمی‌کنند بلکه باعث ترس یا غافلگیری آن‌ها نیز نمی‌شوند.

اما در اتفاقی بی‌نظیر یک خودرو خودران شورلت بولت روز 20 مارس توسط پلیس در سانفرانسیسکو جریمه شد. باکمال تعجب افسر جریمه‌کننده مدعی شده که بولت برقی خودران نتوانسته به عابر پیاده‌ای که در تقاطع قرار دارد هشدار بدهد و در فاصله مناسب با او قرار نگرفته است.

بااین‌حال شرکت کروز که یکی از شرکت‌های فعال درزمینهٔ خودروهای خودران است این ادعا را رد کرده است. کروز اعلام کرده، خودرو موردنظر هشدار لازم را به عابر پیاده داده و فاصله‌ای ۸/ ۱۰ فوتی را نیز حفظ کرده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، طبق اعلام کروز، خودروهای خودران هرگز عابران پیاده را در معرض خطر قرار نمی‌دهند. بااین‌حال برگ جریمه پلیس همچنان مورد تائید است و خودروی خودران بولت، جریمه‌شده است و راننده پشتیبان، اکنون مسئول این اتفاق محسوب می‌شود. هنوز معلوم نیست که راننده در دادگاه از خود دفاع خواهد کرد یا خیر، چه آنکه پلیس سان‌فرانسیسکو نیز در این مورد هیچ صحبتی نکرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.