| کد خبر: 164065 |

رضایی کوچی:

◄ سال 97، سال توسعه حمل‌ونقل ریلی از راه جذب سرمایه خارجی است

اگر حوزه ریلی هم مثل حوزه جاده‌ای راه‌های اصلی و فرعی بسیاری داشته باشد، مردم بیشتر به استفاده از آن جذب می‌شوند و با ارتقای ظرفیت شبکه، امکان دسترسی سریع، راحت و ایمن برای بخش مسافری و باری فراهم می‌آید.

تین نیوز

با وجود رشد حمل‌ونقل ریلی در دولت یازدهم و دوازدهم هم در توسعه خطوط و هم در نوسازی ناوگان ریلی، این صنعت هنوز به رشدی که باید و شاید دست نیافته است.

به گزارش تین‌نیوز، رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز راه‌حل رشد صنعت ریلی را رشد سرمایه‌گذاری در این صنعت و متعاقب آن گسترش راه‌های اصلی و فرعی شبکه ریلی می‌داند.

محمدرضا رضایی کوچی ادامه داد: اگر حوزه ریلی هم مثل حوزه جاده‌ای راه‌های اصلی و فرعی بسیاری داشته باشد، مردم بیشتر به استفاده از آن جذب می‌شوند و با ارتقای ظرفیت شبکه، امکان دسترسی سریع، راحت و ایمن برای بخش مسافری و باری فراهم می‌آید.

این نماینده مجلس همچنین گفت: مجلس، در جهت بهبود وضعیت شبکه ریلی، با تصویب قانونی در سال گذشته، امکان جذب فاینانس و تامین مالی ۱۵درصدی دولت در تکمیل این پروژه ها را فراهم کرد و دست دولت را برای پروژه‌های فاینانسی باز کرد.

رضایی کوچی همچنین استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی را در عمل و در انجام پروژه‌های ریلی و توسعه شبکه ریلی توسط راه‌آهن را از مواردی دانست که در سال ۹۷ باید به آنها توجه شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خوشنودی 2 0

    سلام و سال نو مبارک
    جذب سرمایه گذاری های عملیاتی و غیر عملیاتی در صنعت ریلی، یکی از دغدغه های مهم و چالش های آتی در صنعت حمل و نقل ریلی کشور است. جذب سرمایه گذاری خارجی و فاینانس یکی از روش هاست ، ولی خوشبختانه در داخل کشور"شرکتهای دانش بنیان "و موفقی هم هستند که اگر mission and vision در شرکت راه آهن ج اا با توجه به منابع و زیر ساختها و استعدادهای سرمایه ای، آپگرید و به روز شوند، و ازین فرصت های بکر استفاده گردد( با امکانات داخلی کشور)، مطمئنا راه آهن ج اا ایران در خلق ارزش و ایجاد ثروت، و بکارگیری ثروت حاصله ازین در آمدها جهت ِ انجام پروژه های معطل و زمین مانده ریلی، موفق خواهد بود.
    در لینک زیر یکی ازین فرصت ها بررسی شده است:
    https://www.linkedin.com/pulse/real-business-model-islamic-republic-iran-railways-ahmad-khoshnoodi/