رضایی کوچی:
◄ سال 97، سال توسعه حملونقل ریلی از راه جذب سرمایه خارجی است
اگر حوزه ریلی هم مثل حوزه جادهای راههای اصلی و فرعی بسیاری داشته باشد، مردم بیشتر به استفاده از آن جذب میشوند و با ارتقای ظرفیت شبکه، امکان دسترسی سریع، راحت و ایمن برای بخش مسافری و باری فراهم میآید.
با وجود رشد حملونقل ریلی در دولت یازدهم و دوازدهم هم در توسعه خطوط و هم در نوسازی ناوگان ریلی، این صنعت هنوز به رشدی که باید و شاید دست نیافته است.
به گزارش تیننیوز، رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفتوگو با خبرنگار تیننیوز راهحل رشد صنعت ریلی را رشد سرمایهگذاری در این صنعت و متعاقب آن گسترش راههای اصلی و فرعی شبکه ریلی میداند.
محمدرضا رضایی کوچی ادامه داد: اگر حوزه ریلی هم مثل حوزه جادهای راههای اصلی و فرعی بسیاری داشته باشد، مردم بیشتر به استفاده از آن جذب میشوند و با ارتقای ظرفیت شبکه، امکان دسترسی سریع، راحت و ایمن برای بخش مسافری و باری فراهم میآید.
این نماینده مجلس همچنین گفت: مجلس، در جهت بهبود وضعیت شبکه ریلی، با تصویب قانونی در سال گذشته، امکان جذب فاینانس و تامین مالی ۱۵درصدی دولت در تکمیل این پروژه ها را فراهم کرد و دست دولت را برای پروژههای فاینانسی باز کرد.
رضایی کوچی همچنین استفاده از توانمندیهای بخش خصوصی را در عمل و در انجام پروژههای ریلی و توسعه شبکه ریلی توسط راهآهن را از مواردی دانست که در سال ۹۷ باید به آنها توجه شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.