| کد خبر: 164038 |

◄ برگزاری اولین نشست کارگروه حمل‌ونقل و مسکن استان گلستان

: ظرفیت های موجود زیر ساختی و حمل و نقلی استان گلستان توسعه اقتصادی استان را تسریع و به آن سرعت می بخشد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در اولین جلسه کارگروه حمل و نقل و مسکن استان گلستان گفت:  کارگروه حمل‌ونقل و مسکن استان گلستان یکی از ۱۹ کارگروه تشکیل‌شده در استان و با هدف تدوین چشم‌انداز برنامه راهبردی استان گلستان در افق ۱۴۰۴ در راستای سند چشم‌انداز سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم و سند آمایش با رویکرد بهبود فضای کسب‌وکار، کارآفرینی و اشتغال‌زایی کشور در حوزه حمل‌ونقل و مسکن در استان است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان گلستان، حسین محبوبی ادامه داد: استفاده بهینه از منابع و امکانات در اختیار، شناسایی به‌موقع فرصت‌ها و عوامل تهدید و استفاده مؤثر آر آن و مقابله به‌موقع در برابر تهدید‌ها، بومی‌سازی برنامه‌های راهبردی و مشارکت مردم و سازمان‌های عمومی و بخش خصوصی با نگاه توسعه بنگاه‌های اقتصادی در حوزه حمل‌ونقل و مسکن از دیگر اهداف تشکیل این کارگروه است.

این مقام مسئول ادامه داد: موقعیت جغرافیایی و طبیعی و وجود فرودگاه بین‌المللی، قرار گرفتن در کریدور  غرب به شرق و شمال به جنوب، فعال بودن راه‌آهن بین‌المللی اینچه‌برون (سراسری)، پایانه مرزی، منطقه آزاد و تجاری اینچه‌برون از جمله زیرساخت‌های مناسبی است که در استان گلستان در حوزه حمل‌ونقل وجود دارد و به‌عنوان یک نقطه قوت در جهت رسیدن به توسعه اقتصادی گلستان محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: مشاوره و تهیه و تدوین اهداف بلندمدت، استراتژی‌های اصلی و بخشی استان در حوزه حمل‌ونقل و مسکن به مدیریت عالی استان از دیگر وظایف اصلی این کارگروه است.

در این جلسه کلیه دستگاه‌های دولتی حمل‌ونقل و مسکن و بخش خصوصی و تعاونی و سایر نهادهای مردمی که به‌نوعی در این بخش فعالیت دارند به‌عنوان عضو این کارگروه حضور داشتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.