| کد خبر: 163982 |

یوسفیان ملا:

نوسانات ارز چه تاثیری بر تورم دارد؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:برنامه های دولت برای تک نرخی نگه داشتن تورم در سال جاری کارساز نیست.

تین نیوز

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:برنامه های دولت برای تک نرخی نگه داشتن تورم در سال جاری کارساز نیست.

به گزارش تین‌نیوز، عزت الله یوسفیان ملا نرخ تورم در سال 97 را ارزیابی کرد و اظهار داشت: شرایط اقتصادی کشور به سمت دو رقمی شدن نرخ تورم پیش می رود یعنی در سال جاری بهبود نرخ تورم رقم نمی خورد و وضعیت بازار، چرخش اقتصادی و داد و ستدهای مالی حاکی از افزایش تورم است نه کاهش.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت سال گذشته توانست تورم را کنترل کند اما آن برنامه ها در شرایط اقتصادی کنونی کشور کارساز نیست و دست دولت تا حدودی برای این کار خارج از ابتکار عمل است.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی، با اشاره به افزایش قیمت ارز به بیش از 5 هزار تومان، گفت: در شرایطی که برای هر دلار خارجی باید 5 هزار تومان پرداخت کرد، افزایش تورم قطعی است، مگراینکه دولت بتواند معجزه کند و ناگهان ارز را به 3هزار تا 3500 تومان برگرداند و نرخ پیش بینی شده در بودجه را عملیاتی کند.

یوسفیان ملا در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه دولت نمی تواند نرخ تورم را کاهش دهد، اظهار داشت: با شرایط اقتصادی کشور ارزیابی که از نرخ تورم به ذهن می رسد این است که این نرخ افزایش می یابد و دو رقمی می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با تاکید براینکه نمی توان عددی برای نرخ تورم اعلام کرد، گفت: هر عددی برای نرخ تورم قابل قبول نیست، تورم بالای 15 درصد در شرایطی که بر درآمد کارگران و کارمندان حاکم است قابل قبول نیست اما شرایط اقتصادی می گوید تورم زیر 15 درصد نخواهد بود./

پایان پیام

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.