| کد خبر: 163981 |

اصرار شورایی‌ها برای ماندن «نجفی»

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بسترسازی مناسب برای تحقق وعده‌های داده شده در مدیریت شهری ظرف هفت ماه گذشته بر لزوم تداوم مدیریت شهردار تهران تاکید کرد و گفت: مجموعه اعضای شورای اسلامی شهر تهران با استعفای نجفی مخالف هستند.

تین نیوز

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بسترسازی مناسب برای تحقق وعده‌های داده شده در مدیریت شهری ظرف هفت ماه گذشته بر لزوم تداوم مدیریت شهردار تهران تاکید کرد و گفت: مجموعه اعضای شورای اسلامی شهر تهران با استعفای نجفی مخالف هستند.

به گزارش تین‌نیوز، محمد سالاری در خصوص استعفای شهردار تهران گفت: در جلسه هم اندیشی روز یکشنبه هفته جاری با حضور شهردار تهران آنچه که از سوی شهردار تهران به عنوان علت استعفاء عنوان شد عمدتا موضوع بیماری جدیدی است که ایشان به آن مبتلا شده‌اند، البته قطعا حاشیه سازی‌ها و فشارهایی که وجود داشته در اتخاذ این تصمیم بی تاثیر نبوده ولی دلیلی که از سوی ایشان عنوان شد ابتلا به بیماری جدید بوده است.

وی افزود: شهردار تهران دغدغه دارند که بیماری‌شان در روند خدمت رسانی مشکلاتی را ایجاد کند چرا که در روند درمان این بیماری ممکن است نیاز به بستری شدن و یا احتمالا عمل جراحی داشته باشند، لذا ممکن است به فرآیند خدمت رسانی شهر و مدیریت شهری لطمه وارد شود.

سالاری ادامه داد: همکاران من در شورای اسلامی شهر تهران با توجه به اینکه در فرآیند انتخاب شهردار تهران ارزیابی جامع و کاملی داشتند و کاندیداهای متعددی را با شاخص‌های تضمین شده مورد ارزیابی قرار دادند و نهایتا آقای نجفی را به عنوان یکی از مدیران ممتاز جمهوری اسلامی ایران تشخیص دادند که در دهه‌های گذشته و پس از انقلاب اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف منشأ اثرات جدی بودند را انتخاب کردند و اعتقاد داشتند وی با وجود بیماری می‌توانند در کنار فرآیند درمان، شهردار تهران باقی بمانند.

وی تاکید کرد: اعضای شورا معتقدند شهردار تهران می‌تواند با قائم مقام و معاونین خود وظیفه اصلی خود در مدیریت شهری را به درستی انجام دهند، لذا برداشت من این است که در جلسه روز یکشنبه شورای اسلامی شهر تهران اعضاء به استعفای آقای نجفی رای نخواهد داد و اصرار خواهند کرد که ایشان در مسند شهرداری تهران باقی بماند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که ظرف هفت ماه گذشته شورا تا چه میزان از شهردار منتخب خود حمایت کرده است؟ گفت: شورا در فرآیند انتخاب شهردار به صورت جامع و با برنامه‌ای دقیق شامل بررسی مجموعه‌ای از شاخص‌ها اقدام کرد. در حقیقت ابتدا مجموعه‌ای از شاخص‌ها تدوین شد و سپس نسبت به انتخاب شهردار تهران اقدام شد. طی هفت ماه گذشته به صورت تمام قد از شهردار تهران حمایت شد ولی شورا و اعضای آن به عنوان نمایندگان مردم در ایفای نقش نظارتی خود تحت الشعاع حمایت صرف از شهردار قرار نگرفت.

وی ادامه داد: اعضای شورا هر کجا که احساس کردند نیاز به تذکر وجود دارد و لازم است هشدار داده شود، اعتراض کردند و تذکرات لازم را به شهردار تهران دادند ولی در بزنگاه‌ها و مواقع نیاز به صورت تمام قد از شهردار تهران حمایت شد. در حال حاضر نیز که استعفا داده‌اند و اصرار بر این استعفا دارند شورا با توجه به همین نگاه حمایتی استعفا را نمی‌پذیرد، چرا که اعتقاد داریم نجفی طی ماه‌های گذشته اقدامات بنیادی و اساسی را در جهت تحقق وعده‌های داده شده به ویژه در بخش‌هایی همچون ساخت و ساز انجام داده است.

سالاری تاکید کرد: شهردار تهران در ماه‌های گذشته اقداماتی مبتنی بر بحث‌های مطالعاتی را در حوزه‌های مختلف انجام داده و این در شرایطی است که ایشان شهرداری را با بدهی قابل توجه به جای مانده از مدیریت شهری قبلی تحویل گرفت اما در همین شرایط در خصوص حقوق و مزایای کارکنان انبوه شهرداری تهران مشکلی ایجاد نشد و سازمان‌ها و شرکت‌های اصلی شهرداری تهران وظیفه اصلی خود یعنی خدمت رسانی به مردم را بدون هیچ مشکلی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اقدامات قابل توجه شهردار تهران در خصوص تدوین برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران گفت: قطعا با تداوم حضور آقای نجفی در مدیریت شهری می‌توان در سال جاری و سال بعد شاهد تحقق برنامه‌ها باشیم، هر چند که اعتقاد دارم برای رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله زیادی وجود دارد اما بسترسازی مناسبی انجام شده، لذا مجموعه همکاران من در شورای اسلامی شهر تهران با استعفای آقای نجفی مخالف هستند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در خصوص عدم موفقیت شورا در متقاعد کردن شهردار تهران برای بازپسگیری استعفاء و پاسخگویی شورا در مقابل مردم نیز گفت: اعتقاد داریم شهرداری که انتخاب کرده‌ایم بر اساس انتخابی آگاهانه و مبتنی بر سوابق مدیریتی کلان ایشان در کشور بوده لذا اصرار داریم که آقای نجفی به مدیریت خودشان در شهرداری تهران ادامه دهند. اصرار اعضای شورا مبنی بر تداوم مدیریت ایشان به دلیل نظر و مطالبه شهروندان از شورا و شهرداری جدید تهران است.

وی تاکید کرد: البته بخشی از تصمیم هم به شرایط جسمانی و روحی ایشان بستگی دارد. چرا که ایشان به هیچ عنوان نمی‌خواهند که در روند خدمت رسانی به شهروندان تهرانی خللی وارد شود و ترجیح می‌دهند از میان مدیران شایسته اصلاح طلب که تعداد آنها نیز کم نیست فردی به عنوان شهردار انتخاب شود و ایشان نیز اعلام آمادگی کردند که هر چه در توان دارند در کنار مدیر آینده به کار خواهند گرفت و در فرآیندهای تصمیم گیری مشاوره خواهند داد.

وی ادامه داد: دغدغه نجفی این است که به هیچ عنوان فرآیند خدمت رسانی و فعالیت‌های شهرداری تهران لطمه نبیند. رویکردی که منحصر به فرد است و متاسفانه مدیران جمهوری اسلامی کمتر با چنین رویکردی مانوس هستند. مدیران کشورمان نه تنها یک شغل بلکه چندین شغل را علی رغم بیماری‌های متعدد بر عهده می‌گیرند، لذا فی نفسه رویکرد نجفی شایسته و قابل تقدیر است اما ما به عنوان نمایندگان مردم در خصوص استعفای ایشان اغنا نشده‌ایم و وظیفه ما ایجاب می‌کند در این مقطع تاریخی از تداوم فعالیت مدیریت ایشان در شهرداری تهران حمایت کنیم تا در کنار یکدیگر وعده‌هایی که به شهروندان داده‌ایم را عملیاتی کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.