| کد خبر: 163920 |

◄ راه‌اندازی سفر دریایی انزلی به کاسپین تا تابستان

تابستان امسال نخستین مسیر دریایی در دریاچه خزر رسماً آغاز به کار خواهد کرد. هادی حق‌شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این خبر افزود: با پیگیری سازمان مناطق آزاد بندر انزلی، مسیر کوتاه از اسکله این بندر تا بندر کاسپین به طول 10 مایل تا تابستان فعال خواهد شد.

تین نیوز

تابستان امسال نخستین مسیر دریایی در دریاچه خزر رسماً آغاز به کار خواهد کرد.

هادی حق‌شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در این باره افزود: با پیگیری سازمان مناطق آزاد بندر انزلی، مسیر کوتاه از اسکله این بندر تا بندر کاسپین به طول 10 مایل تا تابستان فعال خواهد شد.

حق‌شناس با اعلام این‌که سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این خط به‌وسیله بخش خصوصی انجام‌شده ابراز امیدواری کرد که مسیرهای سفرهای دریایی دیگری هم در دریای خزر فعال شوند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر درباره امکان برقراری سفرهای بین‌المللی دریایی در خزر نیز توضیح داد: در طول سال‌های گذشته همواره پیگیری این امکان از سوی سازمان بنادر در دستور کار قرار داشته و کشورهای همسایه دریای خزر نیز از راه‌اندازی این مسیر استقبال می‌کنند.

او ادامه داد: با توجه به شرایط خاص جوی این دریا و مواج بودن آن تاکنون امکان برقراری این مسیرها به وجود نیامده است، اما همچنان پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.

به گفته معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، درحال‌حاضر نمی‌توان زمان دقیقی برای راه‌اندازی سفرهای بین‌المللی در دریای خزر تخمین زد اما قطعاً با توجه به استقبالی که کشورهای مختلف از این موضوع داشته‌اند، پیگیری‌ها در این رابطه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، در طول سال‌های گذشته تمام بحث‌هایی که مربوط به راه‌اندازی مسیرهای مسافرتی–دریایی در خزر وجود داشته به دلیل فراهم نبودن امکانات و دشواری سفر برای شناورهای مسافربری راه به جایی نبرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.