| کد خبر: 163867 |

◄ مازندران از 15 میلیون مسافر نوروزی میزبانی کرد

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران از افزایش 31 درصدی گردشگران در نوروز 97 نسبت به سال گذشته خبر داد.

تین نیوز

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران از افزایش 31 درصدی گردشگران در نوروز 97 نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، بهروز کشاورز گفت:  در سفرهای نوروزی 14 میلیون و 986 هزار نفر شب مسافر  در این استان میزبانی‌شده‌اند که این رقم در سال گذشته 12 میلیون و 200 هزار نفر بوده است.

او در ادامه به افزایش سه برابری اقامت مسافران در روستاها خبر داد و گفت:  بیش از سه میلیون و 500 هزار نفر شب  روستاهای این استان را برای اقامت انتخاب کرده‌اند .

کشاورز تصریح کرد: استان مازندران دارای سه هزار و 200 روستا است  که در تعطیلات نوروزی گذشته حدود یک‌میلیون گردشگر به این روستاها سفرکرده و اقامت داشتند.

او ضمن اشاره به ادامه سفرها تا 17 فروردین  و افزایش این آمار گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با 12 کمیته از بیست و ششم اسفند سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد و مقرر شد تا روز 17 فروردین به کار خود ادامه دهد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت:  اقامتگاه‌های رسمی به مجموعه‌های دارای مجوز از میراث فرهنگی مانند هتل ، متل ، میهمان‌پذیرها و مسافرخانه‌ها و واحدهای بومگردی اطلاق می‌شود .

به گزارش ایرنا، او اقامت ثبت‌شده را مربوط به مجموع تأسیسات رسمی و غیررسمی استان اعلام کرد و گفت که ستاد تسهیلات سفر استان برای نوروز سال جاری افزون 850 هزار تخت برای پذیرایی مسافران ساماندهی کرده بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.