| کد خبر: 163838 |

توسعه یعنی شهری با تندیس «شاطر رمضان»

در نوروز ۱۳۹۳ در همین روزها بود که مسافرتی دو روزه به یکی از شهرستان‌های بالادست زاینده‌رود داشتم و در همان دو روز فرصت کردم که در گوشه‌ای از طبیعت بنشینم و مقاله «توسعه یعنی شهری با تندیس شاطر رمضان» را بنویسم.

تین نیوز

وبلاگ محسن رنانی: در نوروز ۱۳۹۳ در همین روزها بود که مسافرتی دو روزه به یکی از شهرستان‌های بالادست زاینده‌رود داشتم و در همان دو روز فرصت کردم که در گوشه‌ای از طبیعت بنشینم و مقاله «توسعه یعنی شهری با تندیس شاطر رمضان» را بنویسم.

امسال که دوباره برای  یکی دو روز به همان منطقه آمده‌ام به یکباره خاطره سال ۹۳ زنده شد و تصمیم گرفتم آن مقاله را باز نشر کنم. مناسبت آن هم این که امروز روز پدر است و «شاطر رمضان» بر گردن بخش بزرگی از اهالی موسیقی کشور – به‌ویژه مرحوم نعمت‌الله آغاسی ـ حق پدری دارد. در واقع مرحوم آغاسی از محفل سه‌شنبه‌های اهالی موسیقی در منزل شاطر رمضان  و با حمایت خاص شاطر، به عالم موسیقی وارد شد و از محضر بزرگان موسیقی کشور بهره برد.

 بنابراین تصمیم گرفتم تا این مقاله را بازنشر کنم، شاید زمینه‌ای شود تا مقامات شهری اصفهان تصمیم بگیرند خیابانی به نام این بزرگمرد کنند و باز شاید مقامات فرهنگی شهر تصمیم بگیرند چند هزار صفحه گرامافون و نوار‌های ضبط شده از موسیقی‌های دستگاهی و بداهه نوازی که در منزل شاطر با حضور بزرگان موسیقی ایران ضبط شده است و هزاران قطعه عکس از هنرمندان بزرگ کشور در نزدیک به یک قرن گذشته را با موافقت و نظارت خانواده آن مرحوم در موزه‌ای هنری و به شیوه‌ای فنی نگهداری کنند و نیز امکان دسترسی پژوهندگان هنر را به این گنجینه عظیم فراهم آورند.

محسن رنانی

وبلاگ‌نویس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.