◄ مهمترین عامل موثر در تصادفات نوروز امسال چه بود؟
ایمنسازی و اصلاح نقاط پر تصادف راههای کشور، نیازمند تأمین منابع مالی بیشتر است اما تلاش میشود تا در فرایندی سهساله این نقاط شناسایی و ایمنسازی شود.
یک عضو هیئت عامل و نماینده سازمان راهداری و حملونقل جادهای در امور ایمنی راهها گفت: ایمنسازی و اصلاح نقاط پر تصادف راههای کشور، نیازمند تأمین منابع مالی بیشتر است اما تلاش میشود تا در فرایندی سهساله این نقاط شناسایی و ایمنسازی شود.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، مهران قربانی، عضو هیئت عامل و نماینده این سازمان در امور ایمنی راهها در جریان بازدید یکروزه از راهها و جادههای استان گیلان اظهار داشت: برخی از این نقاط مثل تقاطعهای غیره مسطح و تعریض جادهها نیازمند منابع مالی بیشتر هستند که بهمحض تأمین منابع، اصلاح و ایمنسازی میشوند.
قربانی با بیان اینکه در استان گیلان ۹۰ نقطه یا محدوده پرخطر شناساییشده است، اظهار داشت: آرامسازی، نصب تابلوهای مکمل و تجهیزات لازم در تمامی این نقاط صورت گرفته است و اقدامات اساسیتر ایمنی در ۹ یا ۱۰ نقطه باقیمانده در میانمدت و بلندمدت انجام میشود.
عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حملونقل جادهای اظهار داشت: استانهای شمالی کشور و شهرهای زیارتی جزو نقاط گردشگر پذیر در تعطیلات نوروزی هستند و به همین دلیل این مسیرها به لحاظ شرایط ایمنی و ترافیکی مورد ارزیابی و بازرسی بیشتر قرار میگیرند.
وی با اشاره به اینکه ۳ عامل خستگی و خوابآلودگی، حواسپرتی و عجله در تصادفات نوروز امسال نقش داشته است، تصریح کرد: رانندگان در مسافتهای طولانی حتماً استراحت ۱۵ دقیقهای پس از ۲ ساعت رانندگی را جدی بگیرند تا سفر ایمنتری را برای خود، خانواده و سایر هموطنان فراهم کنند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.