| کد خبر: 163742 |

◄ نوسازی 14هزار اتوبوس فرسوده تهران در طرح کلید به کلید

طبق طرح نوسازی ناوگان عمومی که به دستور رئیس‌جمهور اجرا می‌شود، شهرداری تهران ظرف سه سال 14 هزار اتوبوس فرسوده، نوسازی می‌شوند.

تین نیوز

طبق طرح نوسازی ناوگان عمومی که به دستور رئیس‌جمهور اجرا می‌شود، شهرداری تهران ظرف سه سال 14 هزار اتوبوس فرسوده، نوسازی می‌شوند.

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری با آلام این خبر افزود: هم‌زمان قراردادی را با وزارت نفت در خصوص صرفه‌جویی سوخت امضا کردیم‌ که طی توافقی صرفه‌جویی حاصل از حمل‌ونقل عمومی را برگرداند تا بخش خصوصی برای خرید اتوبوس‌های بیشتر ترغیب شود.

پورسیدآقایی با تأکید براینکه اولویت‌ معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از رده خارج کردن اتوبوس‌های فرسوده است، گفت: شورای شهر مصوبه‌ای داشته که براساس آن 180 میلیارد تومان را در بانک‌ قرار دهیم‌ و با سود 6 درصد‌ به شرکت‌ها دهیم، تا اتوبوس‌ جدید خریداری کنند. که از این طریق‌ 550 اتوبوس‌ از محل این ردیف‌ بودجه به شبکه اتوبوس‌رانی تهران اضافه خواهد شد.

او بابیان اینکه این تعداد اتوبوس‌ از سال آینده با دادن وام ارزان‌قیمت به بخش خصوصی وارد‌ شبکه‌ اتوبوس‌رانی‌ می‌شود، افزود: در کنار آن پروژه‌ای را هم که رئیس‌جمهور دستور داده بود در حال پیگیری هستیم‌ تا اتوبوس‌های فرسوده خارج‌شده و اتوبوس‌های نو جایگزین شوند.

افزایش 15 درصدی کرایه‌های اتوبوس

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پورسیدآقایی با تأکید براینکه کرایه اتوبوس‌ها باید افزایش پیدا کند، گفت: اگر کرایه‌ها افزایش پیدا نکند شرکت‌های خصوصی قادر به ادامه کار نخواهند بود و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده کرایه بخش خصوصی 15 درصد افزایش خواهد داشت و کرایه اتوبوس‌هایی که مربوط به شرکت اتوبوس‌رانی‌ شهرداری تهران است 10 درصد افزایش پیدا می‌کند.

طرح نوسازی ناوگان عمومی کشور که به دستور رئیس‌جمهور بانام طرح کلید به کلید آغازشده، با حمایت مالی وزارت نفت باعث نوسازی ناوگان عمومی شهری و جاده‌ای خواهد شد و این امر باعث کاهش چشمگیر مصرف سوخت و ایمن‌تر شدن جاده‌ها خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.