| کد خبر: 163732 |

◄ توسعه گردشگری دریایی در سواحل شمالی

ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدون‌کنار با تقدیر از اقدامات سازمان بنادر در حوزه گردشگری دریایی در سواحل جنوبی کشور ابراز امیدواری کرد تا اقدامات مشابهی هم در سواحل شمالی انجام شود.

تین نیوز

ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدون‌کنار با تقدیر از اقدامات سازمان بنادر در حوزه گردشگری دریایی در سواحل جنوبی کشور ابراز امیدواری کرد تا اقدامات مشابهی هم در سواحل شمالی انجام شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، نانواکناری درباره ضرورت توسعه گردشگری دریایی، گفت: دریا منبع آب و سرشار از زیبایی و نشاط است. بدیهی است با هر امکانی اگر بتوانیم مردم را به دریا و ساحل نزدیک کنیم، هیجان و شادی را به زندگی شهروندان ایرانی پیوند زده‌ایم.

او ادامه داد: ایران پتانسیل بسیار زیادی در حوزه گردشگری با تنوع بسیار زیاد در شمال و جنوب کشور دارد که این موضوع در سواحل خزر کمتر موردتوجه قرارگرفته است. لذا یکی از درخواست‌های نمایندگان استان‌های شمالی این است که به توسعه  گردشگری دریایی مناطق شمالی هم توجه بیشتری شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت احیا و توسعه گردشگری دریایی در کشور به لحاظ  اقتصادی و اجتماعی، تأکید کرد: یکی از دلایل عمده خروج ارز از کشور، مسافرت‌های برون‌مرزی ایرانیان به کشورهای همسایه به‌قصد استفاده از امکانات گردشگری دریایی و ساحل‌گردی است، درصورتی‌که این پتانسیل در داخل کشور با طبیعت ناب ایرانی فراهم است.

او با اشاره به‌ضرورت جذاب‌سازی و فراهم‌آوری تجهیزات رفاهی برای توسعه گردشگری دریایی در کشور و ضمن تقدیر از فعالیت‌های سازمان بنادر و سایر ارگان‌های دریایی مرتبط در این امر، سازمان ایران‌گردی و جهان گردی را متولی اصلی توسعه گردشگری در ایران دانست و خواستار همکاری بیشتر این سازمان با سازمان بنادر و دریانوردی شد.

عضو فراکسیون دریایی بابیان این‌که مجلس شورای اسلامی از توسعه گردشگری دریایی حمایت می‌کند، گفت: طرح گردشگری دریایی چنانچه در قالب یک لایحه به مجلس ارائه شود، نمایندگان از آن حمایت خواهند کرد و به نظر نمی‌رسد که این طرح با موانع قانونی مواجه شود.

او سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دریایی را سودده و پرمنفعت دانست و از مسئولان امر خواست تا موهبت ساحل‌گردی با کشتی در سواحل خزر، با چشم‌انداز بی‌نظیر کوه، جنگل و سرسبزی‌های پهناور را برای مردم فراهم کنند.

با اقدامات مؤثر سازمان بنادر در حوزه گردشگری، نوروز امسال استقبال خوبی از سفرهای دریایی شد و تعداد گردشگران دریایی در تمام سواحل نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری دارد. بااین‌وجود هنوز امکانات و زیرساخت‌های گردشگری دریایی در تمام سواحل به‌صورت هماهنگ توسعه‌نیافته و برخی بنادر و سواحل از این نظر دچار نقاط ضعفی هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.