| کد خبر: 163703 |

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبر داد:

◄ رشد 30 درصدی گردشگری دریایی در بنادر گیلان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: میزان استقبال مسافران نوروزی از گردشگری دریایی نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: میزان استقبال مسافران نوروزی از گردشگری دریایی نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حسین چراغی با بیان این خبر تاکید کرد: این آمارها نشان می‌دهد که مردم گردشگری دریایی را دوست دارند و از آن استقبال می‌کنند. پس باید در پاسخ به این تقاضا، ساختارها استانداردسازی شده و افزایش پیدا کنند.

او درباره دلیل این افزایش نیز گفت: اخیراً تبلیغات خوبی در بخش گردشگری دریایی انجام شد و مردم هم از طریق رسانه‌ها بیشتر با این بخش صنعت گردشگری آشنا شدند. همین موضوع هم یکی از عوامل موثر در افزایش استقبال آنها بوده است.

چراغی تصریح کرد: علاوه بر این که سازمان بنادر و دریانوردی توسعه این بخش را جزو سیاست‌ها اصلی خود قرار داده و سیاست‌ها تشویقی مناسبی را در نظر گرفته است. این امر باعث می‌شود تا بخش خصوصی اعتماد بیشتری برای سرمایه‌گذاری در این بخش پیدا کند و مردم نیز بیش از پیش با این صنعت آشنا شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه امسال بحث ایمنی به شکل ویژه در دستور کار ما قرار داشت افزود:  تمام قایق‌ها و اتوبوس‌های دریایی که در طرح ما بودند از نظر استانداردها و تجهیزات ایمنی مسافر مورد بازرسی دقیق قرار گرفتند و این کار در سه مرحله توسط افسران کنترل و بازرسی در تعاونی‌هایی که در تالاب و سواحل هستند انجام شد.

او تاکید کرد: ما همکاری بسیار خوبی با مرزبانی و دریابانی داشتیم و امسال یکی از سیاست‌های اصلی ما جلوگیری از تردد قایق‌هایی بود که فاقد استانداردها ایمنی لازم هستند. چندین فروند از این اتوبوس‌ها و قایق‌های دریایی به همین دلیل توقیف شدند.

چراغی گفت: خوشبختانه تا امروز هیچ حادثه‌ای نداشتیم و انشالله این شرایط تا پایان سال تداوم داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.