| کد خبر: 163702 |

تردد تانکرهای سوخت در مسیر مریوان سنندج ممنوع شد

فرمانده پلیس راه مریوان سنندج گفت: تردد کامیون های ترانزیتی و تانکرهای حامل سوخت در مسیر مریوان سنندج از نهم تا 15 فروردین در جاده سنندج مریوان و بالعکس ممنوع است.

تین نیوز

فرمانده پلیس راه مریوان سنندج گفت: تردد کامیون های ترانزیتی و تانکرهای حامل سوخت در مسیر مریوان سنندج از نهم تا 15 فروردین در جاده سنندج مریوان و بالعکس ممنوع است.

 

سرگرد داود ابوالفتحی در این باره اظهار کرد: به منظور کاهش ترافیک و حوادث رانندگی تردد کامیون های ترانزیتی و تانکرهای سوخت در مسیر مریوان سنندج از نهم تا 15 فروردین در جاده سنندج مریوان و بالعکس ممنوع است.
وی یادآور شد: پیشتر نیز تردد تانکرهای سوخت در مسیر جاده سنندج مریوان از 26 اسفند تا روز 6 فروردین ممنوع بود و فقط در روزهای ششم، هفتم و هشتم فروردین تردد تانکرهای سوخت آزاد بود.
فرمانده پلیس راه مریوان سنندج ادامه داد: تردد کامیون های ترانزیتی و سایر کامیونت ها نیز در روزهای 9، 12 و 17 فروردین در جاده سنندج مریوان و بالعکس ممنوع است.
وی با اشاره به ممنوعیت تردد کامیون ها در روزهای پایانی سال نیز اضافه کرد: تردد کامیون های ترانزیتی و سایر کامیونت ها در جاده سنندج مریوان و بالعکس در روزهای 25، 28 و 29 اسفند سال گذشته ممنوع بود.
به گزارش ایرنا، تانکرهای سوخت عراقی که از چند سال پیش از طریق مرز رسمی باشماق، وارد کشور می شوند و از طریق جاده مریوان سنندج به استان های جنوبی می روند.
در تعطیلات نوروز هر سال برای رفاه مسافران، محدودیت های ترافیکی در راه های استان اعمال شده است.
پس از رسمی شدن مرز باشماق مریوان از سال 85 تردد تانکرهای حامل سوخت از طریق این مرز وارد کشور می شوند و به دلیل کوهستانی و سخت گذر بودن این مسیر اغلب با بروز حوادث ناگواری همراه است و واژگونی این تانکرهای حامل سوخت علاوه بر تلفات انسانی باعث آلودگی محیط زیستی نیز می شود
بر اساس آمارهای موجود روزانه 400 تا 800 تانکر عراقی در مسیرهای مختلف استان کردستان تردد می کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.